ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה - 19-2

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפגישות שקיים בשבוע שעבר בבית הלבן בוושינגטון, בין היתר עם הנשיא דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס.

"חזרתי ביום שישי מביקור היסטורי בוושינגטון, מפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ", אמר נתניהו. ''הברית בין ישראל לארה"ב תמיד הייתה איתנה, אבל אמרתי שם, אני אומר לכם גם כאן בירושלים: הברית הזאת התחזקה עוד יותר.

''התחזקה משני טעמים – קודם כל, יש כאן קשר אישי רב שנים בין הנשיא טראמפ לביני, והוא חשוב. אבל הוא חשוב עוד יותר בגלל הדבר השני שהתחזק, וזו הראייה המשותפת של הסכנות וההזדמנויות במזרח התיכון. שנינו רואים עין בעין את האיום המרכזי והגובר מצדה של איראן, ואת הצורך לעמוד מול התוקפנות של איראן בתחומים השונים", הוסיף נתניהו.

נתניהו הדגיש כי גם הוא וגם טראמפ ''רואים גם את האפשרות לנסות לבסס את האינטרסים האזוריים שהולכים ומתגבשים בין ישראל, ארה"ב ומדינות באזור, גם כדי להדוף את איראן וגם כדי לפתח הזדמנויות אחרות ונורמליזציה. בסופו של דבר אנחנו מקווים גם לשלום. זה שינוי יסודי והוא, הייתי אומר, ליווה את כל הדיונים שלנו ובעצם היווה את התשתית של ההסכמות בינינו''.

ראש הממשלה סיפר כי סוכם על הקמת צוותים משותפים לירושלים ולוושינגטון בין היתר שידונו בנושא הבנייה ביו"ש. ''הסכמנו להקים צוותים כדי לשדרג את כל התחומים המרכזיים ביחסים בין ישראל לארה"ב - בתחום של הביטחון, בתחום של המודיעין, בתחום של הסייבר, בתחום של הטכנולוגיה, בתחום של הכלכלה ובתחומים רבים אחרים, וכן הסכמנו להקים גם צוות במקום שעדיין לא הסכמנו בעבר ולא הגענו אליו להסכמה - אני מתכוון כמובן לנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון. גם על כך אנחנו נדון.

''נפגשתי בנוסף לנשיא גם עם סגן הנשיא, מייק פנס, גם הוא ידיד גדול של מדינת ישראל, ופגשתי לראשונה את מזכיר המדינה, רקס טילרסון, פגישה מאוד טובה. כמו כן פגשתי כ-20 מראשי הסנאט והקונגרס, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, וחיזקתי פעם נוספת את התשתית הדו מפלגתית בתמיכה לישראל, שבארה"ב חובקת באמת את המדינה הזאת לאורכה ולרוחבה, ולרוחב אוכלוסייתה''.

נתניהו סיפר כי לאחר ישיבת הממשלה היום, הוא ימריא לביקור בסינגפור ובאוסטרליה. ''אין זמן לג'ט-לג, כי לאחר ישיבת הממשלה אני אצא לביקור חשוב בסינגפור ואחר כך באוסטרליה. נדמה לי שזה הביקור הראשון של ראש ממשלה בשני המדינות החשובות הללו. אנחנו נחזק את הקשרים הביטחוניים, הכלכליים וגם אחרים עם שתי המדינות הללו.

''באוסטרליה אני אקיים יחד עם ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול, פגישה עם אנשי עסקים משתי המדינות, במטרה להגדיל את הסחר בין ישראל ובין אוסטרליה. מה שאנחנו עושים לחיזוק מעמדה הבינלאומי של ישראל בעולם – וזה ניכר בביקור בוושינגטון, זה ניכר גם בביקורים שקדמו לוושינגטון, בעולם המוסלמי, ועכשיו ביבשת אוסטרליה ובמעצמות אחרות באסיה, מה שברור כאן שיש לזה גם היבט כלכלי – אנחנו פותחים שווקים חדשים. הדבר הזה הוא אחד מהדברים שתורמים לחיזוק כלכלתה של ישראל''.