דמרי וסלדינו
דמרי וסלדינוצילום: דוברות הר חברון

אנזו סלדינו הוא איש עסקים איטלקי, מאוהדי ישראל, שהחליט לאחרונה לעבור מאוהד לפעיל בארצו למען מדינת ישראל.

את השינוי תולה סלדינו בתנועת החרם שפועלת באירופה כדי להחרים מוצרים מישראל, והיא זאת שגרמה לו להקדיש מזמנו ולהיאבק בתופעה שפשטה גם באיטליה.

ישראל, ראש דסק החוץ במועצה האזורית הר חברון ובעל חברה המספקת שירותי אבטחה לבכירים ברחבי הגלובוס, הכיר את סלדינו במסגרתו עסקיו.

"אנזו, מכר ותיק, פנה אלי לפני כשנה וביקש ממני עצה כיצד יוכל לרתום את קשריו ועסקיו למלחמה נגד החרם האירופי", מספר ישראל. ''לא הופתעתי מפנייתו, ידעתי שמדובר באוהב ישראל, ובשלב ראשון ביקשתי ממנו להצטרף אלי לסיור בהר חברון - אזור מדהים שבו אני גר".

סלדינו קיבל את ההצעה והגיע לסיור בהר חברון, במהלכו ביקר באתר המורשת בסוסיא, במערת המכפלה, במצפה שלושת המלאכים ובבית חגי.

בפגישה עם ראש המועצה יוחאי דמרי שמע סלדינו על חשיבותה האסטרטגית של הר חברון לביטחונה של ישראל, ועל הפעילות החתרנית של ממשלות וגופים אירופאים במטרה לקעקע את האחיזה הישראלית באזור.

סלדינו הופתע לשמוע על הקשרים הקיימים בשטח עם השכנים ערבים, ועל שיתופי הפעולה שקיימים על בסיס כלכלי על רקע משבר ההנהגה שקיים בין הערבים לרשות הפלשתינית.

סלדינו במערת המכפלה
סלדינו במערת המכפלהצילום: דוברות הר חברון

לאחר הסיור החליטה המועצה למנות את סלדינו לשגריר רשמי מטעמה באיטליה, שגריר שיעסוק בהסברה ובגיוס תמיכה להר חברון. במסגרת פעילותו רותם סלדינו את קשריו הרבים באיטליה כדי להביא משלחות ותיירים להר חברון ומגייס תומכים לפרויקטים התיישבותיים.

"אין לי ספק שהסיור השפיע עמוקות על אנזו וגרם לו להירתם במידה רבה למען הר חברון", אמר ראש המועצה יוחאי דמרי, ''המציאות בשטח טפחה על פניו והראתה לו עד כמה עמוקים השקרים שמפיצים שונאי ישראל בעולם.

"לשמחתי הצלחנו לרתום אותו להיות שגריר של אמת שיביא את קולה האמיתי של הר חברון באיטליה וגם כמובן לפעול בקרב קהילתו להבאת חברים שיראו ואחר-כך יתמכו במפעל הציוני הגדול כאן בהר חברון. עד עכשיו פגשנו אירופאים רבים שמגויסים לרעיון הפלסטיני. בהר חברון החלטנו להפוך את המשוואה", הוסיף דמרי.