כלי התקשורת בארה"ב לא יחמיצו הזדמנות לקטול את דונלד טראמפ בגין טעויות, והיום (ראשון) הוא חוטף אש על כך ש"המציא" מתקפת טרור שלא היתה, במסגרת נאום על הצורך בהגבלת ההגירה המוסלמית.

בעצרת של תומכים בפלורידה אמש, אמר טראמפ בקול ניחר: "תראו מה קורה בגרמניה. תראו מה קרה אמש בשבדיה... שבדיה! מי היה מאמין? שבדיה! הם הכניסו מספרים גדולים [של מהגרים] ויש להם בעיות שהם לא האמינו שיכולות להיות. תקראו מה קורה בבריסל, תראו מה קורה בכל העולם. תראו את ניס, תראו את פריז".

מכיוון שלא דווח על מתקפת טרור כלשהי בשבדיה לפני יומיים, כלי התקשורת משערים שהטעות של טראמפ נבעה מהבנה שגויה של ראיון ששודר בתוכניתו של טאקר קרלסון ברשת "פוקס ניוז".

קרלסון ראיין את הבמאי הדוקומנטרי עמי הורוביץ, שסיפר לו על העלייה החדה במקרי אלימות ואונס בשבדיה עקב כניסתם של רבבות מהגרים. השניים דיברו על כך שהשבדים ממשיכים לדגול במדיניות של כניסת מהגרים מאסיבית, ומתכחשים לקשר בין המהגרים לאלימות.

הורוביץ גם הזכיר ששבדיה ספגה באחרונה את מתקפת הטרור האיסלמי הראשונה בתולדותיה, אך לא נקב בתאריך ולא הוסיף פרטים. ייתכן שטראמפ או מישהו בסביבתו חשב שהפיגוע שעליו מדובר אירע שלשום.

שר החוץ לשעבר של שבדיה, קרל בילדט, הצטרף ללועגים לטראמפ וצייץ: "שבדיה? מתקפת טרור? מה הוא עישן באחרונה? כל כך הרבה שאלות".