איטום במקום הריסה? הבתים המיועדים להריסה
איטום במקום הריסה? הבתים המיועדים להריסהצילום: משה כהן. עפרה

המשפחות המתגוררות בתשעת הבתים המיועדים להריסה בישוב עפרה הגישו היום (שני) לבג"ץ בקשה דחופה לאפשר את אטימת הבתים במקום הריסתם.

לטענת המשפחות, בעקבות חקיקת חוק ההסדרה נוצר אופק תכנוני שעשוי לאפשר את הכשרתם של תשעת הבתים במקום הריסתם.

בבקשה שהוגשה לשופטי בג"ץ מציינות המשפחות שורה של מקרים בהם אישר בג"ץ אטימת בתים כחלופה להריסה, בשל אופק תכנוני שנוצר.

כזכור, שופטי בג"ץ החליטו לפני כשבועיים לדחות בחודש את המועד האחרון לפינוי והריסת תשעת הבתים בישוב עפרה לגביהם פסקו שופטי בג"ץ כי יש להורסם.

ההחלטה התקבלה בדעת רוב של הנשיאה מרים נאור והשופט יצחק עמית, ונגד דעתו החולקת של המשנה לנשיאה, אליקים רובינשטיין, שביקש לקבל את הבקשה לדחות את הפינוי בשלושה חודשים, ככל שהדבר נוגע לחמש מתוך 9 המשפחות - כפיר, אלדר, אטון, יהודה ופרי.

נשיאת בית המשפט העליון ציינה בהחלטתה כי "למרות שהבקשה להארכת מועד של שלושה חודשים נדחתה, אנו מביעים תקווה כי בהגיע מועד הפינוי המבקשים יתפנו בדרכי שלום, כפי שהצהירו בתצהיריהם. לשום אדם אין זכות לנקוט באלימות כלפי רשויות החוק או כלפי כל אדם אחר".

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט אליקים רובינשטיין, הסביר כי מאחר שהקרקע אינה עומדת לעבור לשימוש הטוענים לבעלות עליה, אין הצדקה שלא לנהוג לפנים משורת הדין כלפי התושבים.

"ראויה לטעמי מידת הרחמים, במקום שניתן לחסוך את הטלטול הכפול מן הילדים, 22 במספר, ומקום שאין פלסטינאי האמור להיכנס לשטח כאן ועתה, שנגרם לו עוול בדחיה זו", ציין רובינשטיין.