הטקס בבית הנשיא
הטקס בבית הנשיאצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח הבוקר (רביעי) בבית הנשיא טקס הוקרה לשלושים מצטייני המשרד לביטחון פנים.

בטקס הוענקו תעודות ל-16 מצטיינים ממשטרת ישראל, 8 מצטיינים משירות בתי הסוהר, 5 מצטיינים מהרשות הארצית לכבאות והצלה ומצטיין הרשות להגנת העדים.

המצטיינים קיבלו את תעודות ההוקרה מידי השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך.

בפתח דבריו אמר הנשיא ריבלין, "התכנסנו כאן היום לומר לכם תודה על עשייתכם הענפה לאורך השנה כולה. על האופן בו אתם מגנים במסירות, בדבקות, בנאמנות, באומץ לב ובחירוף נפש על אזרחי מדינת ישראל. תושייתכם, אומץ לבכם ומסירותכם שלא יודעת יום ולילה, הם המאפשרים את קיומן של שמחות וחגיגות לצד חיי שגרה יומיומיים במדינת ישראל".

"יש כאן מושבניקים, עירוניים, חילונים, דתיים, חרדים ואפילו מצטיינת חרדית, יהודים כמו גם ערבים", המשיך ריבלין, "אולם, תבניות נוף המולדת השונות אינן מקהות את תחושת השליחות ואת הרוח המשותפת - לתרום את חלקכם להבטחת שלומם של אזרחי ישראל. רוח זו שניכר, אדוני השר, כי היא נושבת בכל אגפיה של מערכת ביטחון הפנים, היא המניעה את פעילותכם".

עוד הוסיף הנשיא, "מדינת ישראל תהיה אי של מצוינות. היום כשהעורף הוא חזית, השמירה על ביטחון הפנים היא אתגר רב משימתי. יש גם מצטיינים מאחורי הקלעים או מאחורי הסורגים. אנשי ונשות שרות בתי הסוהר והרשות להגנה על עדים - שעבודתכם מתבצעת הרחק מן המצלמות אך מהווה נדבך מהותי בביטחון הפנים הישראלי".

בסיום דבריו הודה ריבלין לבני המשפחה של המצטיינים על התמיכה לה הם זוכים מבית המאפשרת להם את מילוי תפקידם.

השר ארדן אמר באירוע כי "היום כשאנחנו מעניקים תעודות הצטיינות למצטייני המשרד לבטחון פנים אנחנו מצדיעים לעוסקים במלאכה כולם. אלו שכאן ואלו שאינם, אלו שהצטיינו במשימותיהם ואלו שביצעו את משימותיהם על הצד הטוב ביותר. אני מבקש למסור בשם הציבור כולו תודה מעומק הלב. תודה וכבוד והערכה לכל העומדים על המשמר, שבלעדיהם לא ניתן היה לקיים את החיים כיופיים ובשגרתם. קראתי בהתרגשות את פרטי המצטיינים, ליבי התרחב אל מול הפסיפס המופלא של מי שאנו עומדים לכבד כאן. מצטיינים חרדים, עולים, בני מיעוטים, עובדי המערכת ומתנדביה, כולם התעלו על עצמם בשגרה ובמשבר ושימשו דוגמה ומופת".

מפכ"ל המשטרה אלשיך אמר כי "משטרת ישראל חותרת למצויינות ולכן בוחרת להבליט היום את מצוייניה.

''רק גישה כזו, שאיננה שוקטת על השמרים, שאיננה מסתפקת בשום הישג, שמאתגרת את עצמה, מתחקרת את הישגיה ומעלה את הרף, משיגה מצויינות. כאשר זו הנורמה התרבותית הארגונית-אנו משיגים ארגון לומד''.

אלשיך הדגיש כי ''המשטרה איננה בנויה מפלטפורמות לחימה. היא בנויה מאנשים. ההון האנושי של משטרת ישראל הוא המשאב האיכותי המרכזי העומד לרשותה, בהתמודדות עם האתגרים הרבים המוצבים בפניה".