הלפרין. הירושלמים במשבר
הלפרין. הירושלמים במשברצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

לא חסרים תירוצים להפועל ירושלים. שני שחקנים משמעותיים ומובילים פצועים, חוסר בשחקנים ישראלים, עומס במשחקים צפופים וגם הרחקה של אמארה סטודמאייר.

ובכל זאת, אף תירוץ לא באמת יכול לספק את אוהדיה של סגנית מחזיקת גביע המדינה וסגנית האלופה מהבירה - הפסד שלישי בשישה ימים זה לא משהו שרגילים לראות מהאדומים.

הירושלמים שהתארחו אצל האילתים במשחק שהוקדם מהמחזור ה-21 בליגת ווינר סל, הציגו יכולת רעה מאוד גם הערב (רביעי), וירדו עם הפסד שיכול להכריע עבורם את העונה, 55:62. האילתים מנגד עם ניצחון שישי ברציפות בליגה ועלו זמנית למקום השני בטבלה. מי היה מאמין.

הדרומיים הגיעו למשחק הערב כשהם במומנטום אדיר עם רצף הניצחונות הארוך ביותר בליגה כיום, חמישה ניצחונות רצופים, ומנגד היריבה מהבירה הגיעה בדיוק הפוך ועוד ללא שחקנה הישראלי בר טימור שנפצע וייעדר בשבועיים הקרובים.

בעוד שבהתקפה נכנסו הירושלמים היטב אל המשחק, הבעיה שלהם הייתה בהגנה כשזו החריפה עם עבירה שלישית מוקדמת מאוד של כוכבה, אמארה סטודמאייר. ובכל זאת, בסיום הרבע הראשון הובילו האורחים מירושלים בתוצאה 16:13.

האילתים הפכו את התוצאה מיד עם פתיחת הרבע השני והשתלטו על המשחק בקלות. הירושלמים רק ניסו להישאר בתמונה, ואל הפסקת המחצית ירדו השתיים כשלוח התוצאות הראה, 31:38 לזכות הקבוצה מהעיר הדרומית ביותר בארץ.

אם חשבתם שסגנית האלופה חזרה מחדר ההלבשה חדה יותר, תחשבו שוב. הירושלמים המשיכו לאכזב ביכולתם על הפרקט, והעצבים החלו לעשות את שלהם. עבירה טכנית נוספת כנגד סטודמאייר שהיה עצבני מאוד הביאה להרחקתו מהמשחק, והאילתים ניצחו את זה בכדי להשאיר את היתרון הסביר עם הירידה לרבע האחרון, 45:52.

הירושלמים עוד הספיקו לצמק את ההפרש עם פתיחת הרבע האחרון והמכריע, כשקינזי וג'ונס קבעו, 51:56, אבל האילתים היו חלשים פחות מהירושלמים והצליחו לנצח בתוצאה 55:62.

הפועל ירושלים במשבר, אי אפשר לקרוא לזה אחרת. שבוע לפני רבע גמר היורוקאפ.