לשונות של אש
לשונות של אשעטיפת האלבום

אלבום חדש לאביתר בנאי - משפט שכבר מעל לשני עשורים גורם להתרגשות מיוחדת.

אביתר הוא אמן יוצר, מהמרגשים והמוערכים ביותר בארץ, שנים רבות שהוא מצליח בלחניו ומילותיו לנגן רגעי אנושיות, חשופה וכנה ,הגורמת לכולנו להרגיש קרוב אליו.

באלבום החדש "לשונות של אש" מבקש אביתר לא להיות תלוי, לעשות את הדברים ממקום נכון, חופשי, מאמין. להכיר ולהוקיר את היופי הפנימי והאוצרות הגדולים הטמונים בכל אחד מאיתנו. האלבום החדש, מתוכו נחשפו כבר לא מעט רגעים מרגשים, הוא אחת היצירות האינטימיות והחשופות של אביתר עד היום.

"תמיד לפני הגשם" השיר הראשון שראה אור תוך כדי תהליך העבודה על האלבום , הוגדר על ידי אביתר כביטוי להלך רוח "סגור ומכווץ. רועש ודוחק. מסוכן ומוזר. מאוד. אבל בפנים, עמוק, הלב של העולם פועם עדיין". אחריו "פרגולה" שהצליח לטלטל בכנות החשופה ובאומץ בו אביתר מזמין אותנו לפסוע לרגע אל חייו, מחשבותיו, פחדיו והרהוריו באופן האינטימי, החשוף, והאמיץ ביותר, כפי שניתן לראות גם בקליפ האישי המלווה את השיר, אותו ביים הבמאי הדוקומנטרי דורון צברי והשיר האחרון "אור בצֵל", בו המשיך אביתר לגעת בתוך חדרי הלב שלו ושל כולנו ללא הרדמה.

אביתר בנאי אמר, "עשרים שנה מאז צאת האלבום הראשון, זו סיבה לחגיגה, השקה לאלבום שישי, חדש, זו סיבה כפולה ומכופלת. כל אלבום היה עוד צעד בדרך מלאה בתנועה ושינוי. כל אלבום היה עולם שלם. שיר ועוד שיר. שינויי אישי רגשי מוזיקלי. חושך ואור מעורבבים. פתאום נהיה לי פה ארגז מלא תכשיטים. אוצר.

מאיפה הם באים השירים ? יש לי סיכוי, תתחנני אליי, תחרות כלבים, מתנות, עד מחר, אבא, יפה כלבנה, פרגולה ואור בצֶל מהאלבום החדש. האמת, אני חייב לשירים האלה את חיי. מלא פעמים זה עשה רושם שעכשיו זה נגמר ובסוף זה גדל וגדל. נולד מחדש. המנגינה סוללת את דרכי איתה.