יעקב טייטל
יעקב טייטלפלאש 90

עורך דינו של יעקב טייטל דורש באופן דחוף כי שב"ס יאפשר כניסת רופא פרטי שיבדוק את טייטל אשר שובת רעב זה היום ה-13.

טייטל, המרצה שני מאסרי עולם לאחר שהורשע ברצח של ערבים, שובת רעב לאחר שבאופן פתאומי החמירו בשב"ס את תנאי הביקורים של משפחתו וצמצמו אותם לביקור אחד בחודש, וגם הוא מאחורי מחיצה.

טייטל מסרב להיבדק בידי רופאי שב"ס מאחר ואין לו אמון בהם, ועו"ד עזריאל פרידנברג שביקר אותו, אומר כי הוא חושש למצבו, ולכן דורש כי שב"ס יאפשר כניסת רופא פרטי לבדוק את מצבו.

במכתב ששיגר לשב"ס כתב עורך הדין כי "אני מבקש להתריע כי האסיר בקריסה גופנית במתחם "נזקים גופנים בלתי הפיכים". בנסיבות מסוכנות המחמירות יום ביומו אנו מבקשים לאפשר בדיקת רופא חיצונית אובייקטיבית".

"בקשתנו לא מותירה ברירה אחרת לאחר שבעבר אסירים שובתי רעב שקבלו טיפול רופא של השב"ס מצאו את מותם גם לאחר 9 ימי שביתת רעב", כותב עורך הדין ומציין מספר מקרים שכאלו.

עו"ד פרידנברג מסר, "מדובר באסיר אשר השב"ס כפה עליו החמרה והקשחת ביקורי ילדיו ואשתו ללא שום נסיבה וסיבה אלא באטימות שאינה חוסה באנושיות בסיסית. שבע שנים שביקורים אלו התנהלו לתלפיות והיוו את פתיל חייו היחידי לחיים.

בהיותו אסיר עולם כריתת הקשר עם חמשת ילדיו ואשתו לא הותירה לו אלא אובדן חיים, והכלי היחידי שבידיו הינו שביתת רעב. כבר עתה לאחר שבועיים, נזקים גופניים בלתי הפיכים נגרמים בלא שליטה. ראיתי את ג'ק טייטל, ולעין כל נראה מצבו קריטי לגמרי! תמוהה מאד אטימות השב"ס לתת יד לאובדן חיים עבור נסיבת שביתת הרעב של ג'ק טייטל שאין בה ולא כלום מהפרמטרים שעליו מופקד השב"ס. בנסיבה שכזו למחיר בלתי נמנע, אי אפשר לעמוד על דם רעיך".