ח"כ חיים ילין
ח"כ חיים יליןצילום: בן קלמר, פלאש 90

ח"כ חיים ילין (יש עתיד), יו"ר אגודת מקסיקו-ישראל בכנסת, פנה לקרלוס איריאטה, מקבילו בפרלמנט המקסיקני, בבקשה להתערב במשבר שנוצר בעקבות שינויי החקיקה האוסר על הליך פונדקאות של זרים במדינה.

בעקבות שינוי החקיקה, שלושה אבות ישראלים שהביאו לעולם ילדים בהליך פונדקאות במקסיקו, לא מסוגלים לחזור ארצה, לאחר שבמקסיקו מסרבים להנפיק להם תעודות לידה.

המכתב של ילין הועבר ביממה האחרונה ישירות לאיריאטה בסיוע משרד החוץ . ח"כ ילין אמר כי "לאור ההערכה העמוקה בין המדינות והקשרים החזקים, השאיפה היא להגיע להסכם על דעת שני הצדדים, שיאפשר את חזרתם של הישראלים והתינוקות לארץ ותוך שמירה על החוק המקומי במדינת טבסקו".

"שינויי החקיקה שנכנסו לתוקף לפני כשנה הובילו את רשויות מדינת טבסקו לסרב להנפיק תעודת לידה לתינוקות שנולדו בהליך פונדקאות לשלושה מאזרחי ישראל השוהים במדינה. כתוצאה מכך, ההורים והתינוקות שלהם כלואים במדינה, ללא משאבים כלכליים מספיקים וללא תמיכה רפואית", כתב ח"כ ילין.

"נציגי מדינת ישראל מוכנים לשבת עם הרשויות המקומיות ולמצוא את הפתרון על מנת לאפשר לתינוקות להגיע לביתם, לישראל", הוסיף ח"כ ילין.

את המכתב חתם בבקשה אישית למקבילו: "לאור הקשרים העמוקים בין המדינות, ויחסנו כשותפים ומקבילים, אבקש את התערבותך בנושא לצורך סיום המשבר וסיוע למשפחות הישראליות".