יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: דוברות

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, פנה הבוקר (ראשון) במכתב לחברי קונגרס וסנטורים רפובליקנים ודמוקרטים בארה"ב בבקשה לעצור את הסיוע הכספי שמעניקה ארה"ב למועצת זכויות האדם של האו"ם.

במהלך סוף השבוע האחרון תקף שוב נציב זכויות האדם של האו"ם את ישראל, בטענה כי העונש שניתן לאלאור אזריה אינו מספק. לפיד יצא נגד ההודעה וטען כי זה מונע משנאת יהודים תהומית. ראוי לציין כי הנציב אינו קשור למועצת האו״ם עצמה.

הבוקר, לאור הדיווחים על כך כי ארה"ב שוקלת להתנתק ממועצת זכויות האדם של האו"ם, חידש לפיד את פנייתו לחברי הקונגרס והסנאט וביקש מהם לפעול להפסקת מימון מועצת זכויות האדם של האו"ם.

במכתבו כתב לפיד, "לפני שנה, עמדתי מחוץ למועצת זכויות האדם של האו"ם עם מאות אנשים מכל רחבי אירופה כדי למחות על האפליה המתמשכת של האו"ם נגד המדינה היהודית היחידה בעולם. אמרתי אז, 'היחס של מועצת זכויות האדם של האו"ם כלפי ישראל הוא צבוע. זה אובססיבי. זה טירוף. למדנו, ב-2,000 השנים האחרונות, כי זה לא משנה מה אומרים האנטישמים. חשוב רק מה שהם עושים. ומה שהם עושים כאן, במועצת זכויות האדם של האו"ם היא אנטישמיות טהורה מהסוג הישן".

לפיד קרא לארה"ב להפסיק את המימון למועצת זכויות האדם של האו"ם. "מיד לאחר ההפגנה, פניתי לקונגרס האמריקאי בקריאה להפסיק את המימון של מועצת זכויות האדם של האו"ם. כעת, שהממשל בארה"ב שוקל להתנתק מהמועצה, אני מקווה שאנחנו יכולים לסמוך על החברים שלנו בקונגרס ובסנאט שיתמכו בצעד הזה. המאבק נגד הדה-לגיטימציה של ישראל צריך להיות חוצה מפלגות. מועצת זכויות האדם היא הליבה של מסע האנטישמי הזה".

"מהלך זה יבהיר כי תם עידן שימוש במושג זכויות אדם כחלק מהמערכה נגד ישראל ונגד העם היהודי. אנחנו מקווים כי מדינות נוספות ילכו בעקבות ההנהגה של ארה"ב", סיים לפיד את מכתבו.