איילת שקד
איילת שקדצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) תוקפת היום (שני) את קודמתה בתפקיד, חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני), שמתחה ביקורת על המינויים לבית המשפטי העליון וטענה כי שקד רוצה בית משפט "חלש וכנוע" שלא מפריע לעבודת הממשלה.

שקד אמרה בראיון לגלי צה''ל כי לבני "צריכה להתבייש באמירה הזו, כשהייתה פעמיים שרת משפטים רצתה למנות את רות גביזון שהיא ראויה לכל הדעות, וכשלבני לא הצליחה לייצר לעצמה רוב בוועדה היא פשוט שיתקה את בית המשפט ולא מינתה אף שופט".

שרת המשפטים שקד הדגישה כי ארבעת השופטים החדשים שמונו בשבוע שעבר הם שופטים מצוינים, כלשונה, "מהטובים ביותר. ארבעה שופטים מקצועיים עם תחומי התמחות מגוונים מאוד".

"רציתי תמהיל שמרני יותר והשופטים החדשים שואפים לאסכולה השמרנית ולא הליברלית-אקטיביסטית. חובתי כמי שמייצגת ציבור ליישם את האג'נדה שלשמה נבחרתי", הוסיפה שקד. "לא נבחרתי לחמם את הכיסא אלא כדי להשפיע ובבחירה של ארבעת השופטים האלה ניכרת ההשפעה".

השרה שקד התייחסה גם למצבם של תושבי עמונה שממתינים להקמת יישוב חדש עבורם כפי שהתחייב ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אנחנו נדאג לזה שהיישוב החדש שראש הממשלה הבטיח להם - יוקם", אמרה שקד. ''ההסכם בין התושבים לבין ראש הממשלה דיבר על סוף מרץ, שעד אז צריכה להתקבל החלטת ממשלה וסמל יישוב. ואנחנו נעשה הכל כדי שההחלטה תעבור".

"לא ייתכן שראש הממשלה מסכם עם התושבים דבר מסוים ואחר כך לא עומדים בסיכום. אני לא רואה מצב שלא יקום היישוב הזה. הממשלה התחייבה והממשלה תקיים. אני מקווה שזה יקרה כמה שיותר מהר", הוסיפה השרה.