רזבוזוב. קיבל הבטחה
רזבוזוב. קיבל הבטחהצילום: פלאש 90

ממשיכים להיאבק באלימות בספורט. האם בקרוב תפעיל מערכת המשפט בישראל יד נוקשה כנגד אירועי אלימות בספורט, כזו שתגרום לאירועי האלימות להצטמק במטרה להיעלם לגמרי ממחוזותינו? אם להאמין למשרד הספורט, התשובה לכך היא חיובית.

זה זמן רב שח"כ יואל רזבוזוב ממפלגת 'יש עתיד', ג'ודוקא בעברו וספורטאי, נלחם בכל הכח בתופעת האלימות בספורט.

רזבוזוב, המכהן כיו"ר שדולת הספורט בכנסת, קיבל היום (שני) הבטחה ממשרד הספורט כי בקרוב יקבלו שופטי בית משפט הדרכה והכשרה ייחודית וייעדות לטיפול בעבירות אלימות באירועי ספורט. את ההבטחה קיבל ח"כ רזבוזוב בדיון שנערך בועדת החינוך התרבות והספורט.

על פי ההבטחה, שופטי בית המשפט יקבלו הדרכה כיצד לפעול ולפסוק בנושאי אירועי אלימות בספורט, בדרך אליהם ומהדרך מהם. לפי התוכנית, שופטים שיקבלו את ההכשרה המיוחדת יקבלו זאת כהסמכה נפרדת ויקיימו השתלמות וימי עיון מיוחדים שתיעשה על ידי אנשי ספורט ואנשי משפט.

השופטים המיועדים יגיעו מכל מחוזות בתי המשפט, ושופט שייבחר יקבל אליו את תיקי עבירות האלימות בספורט והוא זה שיפסוק בהם לאחר הבנת החומרה המתאימה לסוג זה של עבירות.

ח"כ רזבוזוב ברך על ההבטחה כשאמר, "המצב בו כל מערכת אכיפת החוק פועלת בכדי למגר את האלימות, ובסופו של תהליך העצור משתחרר מבית המשפט, לא נענש, וחוזר על אותה עבירה – לא תיתכן".

על כן החליט רזבוזוב לקדם את התכנית לפיה שופטים שעברו הכשרה מיוחדת יוכלו לפסוק בעניין אירועי אלימות בספורט, אחרי שלמדו את חומרת המעשה. "לשמחתי, כל הצעות החוק שיזמתי בנושא, העבירו את המסר הנכון לאנשי משרדי הספורט ומשרד המשפטים, והם התגייסו למאבק החשוב כל כך במיגור האלימות ממגרשי הספורט", אמר רזבוזוב.