יאיר פרג'ון
יאיר פרג'וןפלאש 90

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון אומר לערוץ 7 שאין מקום לעריפת ראשים בעקבות דו"ח המבקר על מבצע צוק איתן.

"דיוני הקבינט צריכים להישאר בקבינט ולא צריכים לצאת החוצה. הדברים האלה בכלל לא צריכים להיות בתקשורת ושלא נגיע למצב שכל שר יחשוש לדבר בקבינט כי אולי בעוד חמש שנים יתברר שזה היה שגוי", אמר פרג'ון.

הוא הדגיש: ''אני מבין את המצוקה של ראש הממשלה שהיום כל אחד מדבר בשביל לכסת"ח את עצמו שזה מצב גרוע מאוד. אנשים צריכים להיות חופשיים ופנויים לדבר בקבינט ואם משהו התברר שלא היה מוצלח לא צריך לקטול אף אחד אחרת אף אחד לא ירצה לדבר. לכן אני סבור שהנורמה של לחפש אשמים ולערוף ראשים היא שגויה".

לדבריו הפקת הלקחים מהדו"ח צריכה להיעשות באחריות, "בסופו של דבר הצבא עשה עבודה טובה וגם הממשלה השקיעה משאבים עצומים בעוטף עזה, המכשול התת קרקעי נותן מענה טוב. צריכים להסתכל על כל המכלול של המלחמה שנמשכה שישים יום עם מערכת שלא התנסינו בה אבל בסופו של דבר האויב שלנו הובס והיום יש שקט. אולי לא ברמה שזה נעלם אבל גם בדורות הבאים זה לא יעלם לגמרי. מה שחשוב היום זה שהחמאס מאויים ויש כבר שקט שנתיים וחצי".

פרג'ון אומר שהטענות על כך שסוגיית המנהרות לא הייתה ידועה משוללות כל יסוד, "ראשי הרשויות ידעו כל הזמן מכל המערכות על כל ההתרחשויות. כבר שנה וחצי שנתיים לפני צוק איתן כולם ידעו על המנהרות ועסקו בכך, אולי לא בתקשורת. חיפשו את כל הפתרונות עד שהלכו על הפתרון של בניית קיר מתחת לקרקע מה שנקרא המכשול התת קרקעי, והיום אנחנו רואים את כל ההשקעות מול רצועת עזה כך שאין על מה להתלונן וצריכים להסתכל על הכוס המלאה".