יפעת ארליך
יפעת ארליךצילום: מירי צחי

עיתונאית ידיעות אחרונות יפעת ארליך תושבת היישוב עפרה שהתה גם היא באחד מתשעת הבתים שנדונו להריסה.

ארליך משתפת את ערוץ 7 בתחושות הקשות, "זו מחאה לגיטימית ואני מקווה שהגבולות ישמרו ולא נגיע לנקודת קצה כי יש הרבה מתח באוויר. זה יום מאוד קשה עם הרבה תסכול, כי נעשה כאן הרס לשם הרס שלא יועיל לאף אדם ורק גורם נזק גדול לאנשים שגרו כאן שמונה עד עשר שנים.

עצוב שבית המשפט העליון לצדק לא עושה צדק ולא רואה את המוסר לנגד עיניו. יש דין וארגוני השמאל חיפשו בנרות מישהו שיוכל להגיד שהוא בעל הקרקע והם לא מצאו".

הבג"ץ גילה אטימות, היא אומרת, "יש כאן תשעה בתים במרכז היישוב ליד גני הילדים, הרי יכלו לאפשר לנו לאטום את הבתים עד להסדרה מלאה אבל גם את זה בג"ץ דחה".

היא מקווה שעפרה וההתיישבות יחלו מהיום בדרך חדשה, "אי אפשר להמשיך לחיות בישוב לא מוסדר מפעל התיישבות במשך ארבעים שנה ידע לעלות לשטח אבל לא לבנות את המסד המשפטי שיגן על ההתיישבות, אמנם על רוב היישובים אין מה להגן כי הם על אדמות מדינה אבל בשוליים יש ישובים עם בעיות והיה צריך לטפל בזה מזמן.

ארגוני השמאל זיהו את הבעיה וניהלו לוחמה משפטית כנראה שבשבילם לראות בתים נהרסים זה עושה טוב, טובת הפלשתינים בוודאי לא מעניינת אותם. אני מקווה שחוק ההסדרה יתכן מענה לעפרה ולעוד מקומות. כמה שזה יום שחור וכואב זה יום של נקודת מפנה עפרה צועדת להסדרה. הקרבנו קרבן תשעה בתים אך עפרה תפרח כי נבנה כאן עוד שישים בתים ונמשיך לקלוט עוד משפחות".