כהן וזוהר
כהן וזוהרצילום: יח''צ משרד הכלכלה

שר הכלכלה אלי כהן (כולנו) קיים אמש (שלישי) סיור עבודה בפארק התעשייה בעיר נתיבות, והודיע כי במהלך הרבעון הראשון של 2017 יסתיימו עבודות התשתית הדרושות לפיתוח שלב ב' בפרויקט בשטח של כ-250 דונם נוספים ובהיקף כספי של 50 מיליון ש''ח, להקמת 19 מפעלים חדשים.

בפארק צפויים להיות מועסקים בשלב זה של השיווק כ-3,300 עובדים.

במסגרת הביקור נפגש השר כהן עם ראש העיר נתיבות יחיאל זוהר ואנשי העירייה ובחן איתם את צרכי הפיתוח של העיר בתחומי התעשייה והתעסוקה. בתוך כך ביקר השר בחברת טרה שהעתיקה את מפעלה העיקרי לפארק התעשייה נ.ע.מ, המשותף כאמור למספר רשויות בנגב המערבי.

המחלבה שעברה בשנת 2014 לאזור התעשייה, משתרעת על שטח של 100 דונם ומעסיקה 540 עובדים מערי האזור ובכלל זה באר שבע, נתיבות ,שדרות ואופקים ועשרות ספקים מהאזור מספקים לה שירותים שונים.

בין המפעלים שצפויים להגיע לאזור עם הרחבת אזור התעשייה נמנים מעדני מיקי, מובילק, עדירם ולוריא טכנולוגיות. אלה צפויים להתווסף לעלה קטיף, ירק נטו, מוסרות בע"מ וכספות חצור שנמצאים כבר בבנייה.

פארק התעשייה בנתיבות משתרע כיום על 300 דונם (מעבר ל250 הדונמים שיתווספו). הפארק זוכה להטבות שאינן קיימות באף פארק תעשייה בישראל. במסגרת זו הפארק קיבל מעמד של אזור עדיפות לאומית א' שמשמעותו קבלת מענקי השקעה או הטבות מס (בכפוף לעמידה בתנאי חוק עידוד השקעות הון) בנוסף לשורה ארוכה של הטבות ייחודיות, בהן, הטבות למפעלים שהעתיקו פעילותם לפארק: סבסוד דמי הפיתוח והשתתפות בעלויות חכירת הקרקע מרשות מקרקעי ישראל, השתתפות בעליות תכנון והעתקת המפעל, השתתפות בעלויות הסעות עובדים והכשרת עובדים והשתתפות בעלויות תשלומי הארנונה.

הטבות אלה ניתנו לשלב א' של הפארק. בתום האכלוס של השטח המיועד לפרויקט נ.ע.מ הפארק יעסיק יותר מ- 4,000 עובדים ישירים.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן אמר כי "משרד הכלכלה רואה חשיבות רבה בקידום התעשייה והתעסוקה בישראל במיוחד באזורי הפריפריה ובפרויקט נע"מ כפרויקט מוביל של פיתוח אזור תעשייה בפריפריה. אנו פועלים ליצירת תעסוקה איכותית ולהעלאת הפריון, בייצור משרות באיכות גבוהה, וקידום התעשייה והכלכלה הדרומית אנו בוחנים הקמת אזורי תעשייה נוספים במודל זה, בהתאם לביקושי התעשייה, באזורים שונים בארץ".