חיזוק חדש בצהוב. דיימון סימפסון
חיזוק חדש בצהוב. דיימון סימפסוןצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

מכבי תל אביב החתימה היום (רביעי) את הפורוורד-סנטר האמריקני דיימון סימפסון (29, 2.03) רגע לפני המועד האחרון לרישום שחקנים ליורוליג.

סימפסון יצא מהקולג' ב-2009 ושיחק בליגת הפיתוח של ה-NBA, בפיליפינים, בטורקיה ובאוסטרליה לפני שהגיע לישראל כשחתם בעונת 2013 באשדוד, בה כיכב בליגה עם ממוצעים של 17.6 נקודות ו-8.6 ריבאונדים למשחק.

עונה לאחר מכן שיחק בנס ציונה והעמיד ממוצעים של 16.8 נקודות ו-8.1 ריבאונדים למשחק.

בעונת 2015 עשה קפיצת מדרגה וחתם באסטודיאנטס הספרדית (8.9 נק' ו-4.6 ריב'). את העונה שעברה החל בנס ציונה ושוב כיכב עם ממוצעים של דאבל דאבל (15.6 ו-10.7) ושב במהלך העונה לאסטודיאנטס כפי שהחוזה איפשר לו. העונה שיחק בנימבורק הצ'כית ותרם 9.9 נקודות ו-6.2 ריבאונדים בליגת האלופות של פיב"א.

השחקן נהנה מהתמצאות נהדרת באזור הצבע ויכולת סיום טובה מתחת לסל, ריבאונדר מצטיין בשני צידי המגרש שגם יודע לחסום.

מאמן מכבי, איינארס בגאצקיס הביע סיפוק מההחתמה. "סימפסון יעזור לנו בדברים שאנחנו חלשים בהם כמו ריבאונד ושליטה באזור הסל. הוא חדור מוטיבציה ורוצה לעשות את קפיצת המדרגה. בשלב הראשון יחתום רק ליורוליג ובהמשך, בהתאם למצבו של קווינסי מילר, נחליט לגבי הליגה".

לקראת המשחק מול אולימפיאקוס מחר, יחסרו הצהובים שני שחקנים משמעותיים. דווין סמית', שנפצע השבוע במשחק הליגה, סובל מנקע בקרסול וייעדר כשבועיים. אנדרו גאודלוק, הסובל מפגיעה בקרסול, לא ישחק גם הוא מחר ביורוליג.