צלב קרס (אילוסטרציה)
צלב קרס (אילוסטרציה)צילום: רויטרס

גל האנטישמיות כלפי יהודים בארה"ב נמשך. תושבים יהודים במיאמי ביץ' שבפלורידה נדהמו לגלות צלבי קרס שנחרטו בחפץ חד על מכוניות שלהם, בעיקר על רכבי פאר.

המעשים בוצעו בשכונה שרבים מתושביה יהודים - והמכוניות שנפגעו שייכות אך ורק ליהודים.

קים רוזנפלד גילה את רכב הריינג' רובר השחור שלו, כשהחלק האחורי הושחת בחריטה של צלב קרס. "זה מעשה דוחה ואין ספק שמדובר בפשע שנאה".

דאג איטון, גם הוא תושב השכונה, סיפר כי רעייתו יצאה מאימון בחדר כושר וגילתה את מכסה המנוע של מכוניתה כשעליו נחרט גם כן צלב קרס גדול. הוא סיפר עוד כי היתה מפוחדת מאוד ונמלטה מהמקום כי חששה שמבצעי הפשע עוד באזור.

המשטרה המקומית חוקרת את המקרה, ואף פרסמה קריאה לתושבים או לעדי ראייה לבוא ולדווח, כדי לסייע בלכידת הפושעים.

רק לפני כשבועיים ציירו אלמונים צלב קרס על דלת מכונית חונה בשכונה בבוקה רטון שבפלורידה, שרוב תושביה יהודים. הסמל הנאצי צויר בצבע לבן וכיסה את כל הדלת הימנית הקדמית של מכונית הפורד מוסטנג השחורה, כך דיווחה סוכנות הידיעות JTA. המכונית שייכת לצעיר בגיל העשרה המבקר בימים אלו בישראל.

תושבים מקומיים אמרו שבין תושבי השכונה ישנם ניצולי שואה רבים. "זהו מסר ישיר של שנאה", אמר לעיתון ה"מיאמי הרלד" יונה לונגר, פעיל בקהילה היהודית בדרום פלורידה. "אנחנו המומים, זה פגע בנו קשות".

משרד השריף בפאלם ביץ' פתח בחקירת המקרה. תושבי המקום ביקשו מהמשטרה להגביר את הסיורים שלה ולהתקין מצלמות ביטחון.

נציין כי מרכזי קהילות יהודיים בדרום פלורידה ספגו מספר איומי-סרק באחרונה בדבר הטמנת פצצות. האיומים היו חלק מגל של איומים מסוג זה על מוסדות יהודיים ברחבי ארה"ב.