תושבי עמונה פותחים בשביתת רעב

"לפני חודשיים וחצי, במוצאי שבת פרשת נוח, 18 בדצמבר 2016, ישבנו שעות ארוכות עם ראש הממשלה וראש לשכתו. התבקשנו לתת צ'אנס לדרג המדיני לפתור את הארוע. המתכונת הייתה - מנגנון משפטי ישן חדש המתבסס על נכסי נפקדים.

ההתחייבות הייתה שבאופן זה תושבי עמונה יוכלו להישאר במקום בו גרו - כל שתצטרכו הוא לזוז כמה מטרים משם - אמרו לנו.

האמננו והסכמנו אבל רגע לפני שחתמנו שאלנו: ומה אם לא?! ומה אם זה לא יילך?!

ושם, לפנות בוקר בחדרו של ראש הממשלה, בנוכחות השר בנט, נולדה ההתחייבות להקמת ישוב חדש. ראש הממשלה עוד הוסיף והדגיש - למעלה מעשרים שנה לא הוקם ישוב חדש ביוש ואתם תהיו הראשונים לפרוץ את הסכר.

למחרת, יום ראשון, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אישר את נוסח ההסכם, ההסכם נחתם בשם ראש הממשלה והדרג המדיני כולו על ידי ראש לשכת ראש הממשלה יואב הורוביץ. מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר וחשב המשרד אבי ביטן. למותר לציין ששלושה אלו - אנשי צוותו הקרובים ביותר של ראש הממשלה לא היו חותמים בלי הנחייתו הישירה.

אנו מצידינו התעקשנו ששלושה אלו יחתמו כדי שההסכם יהווה התחייבות מדינה. על פי יעוץ משפטי שקבלנו אמנם הסכם זה אם יעמוד למבחן משפטי יחייב את המדינה בבית משפט. אבל מעבר לזה אנחנו היום שואלים אם ראש הממשלה לא יקיים התחייבות חתומה על ידו מה יאמרו אזרחי ישראל?! מה יאמר הנוער הישראלי?! שהסכם לא שווה את הנייר עליו הוא כתוב?! שקיום הסכמים זה לחלשים?! ביום הפינוי עצמו עלה ראש הממשלה על הבימה באוניברסיטת אריאל וחזר בקולו למצלמה על התחייבותו: אנחנו נקים ישוב חדש ואנחנו נעשה זאת בהקדם?! ארבעה שבועות אנחנו זרוקים כמו כלבים בתת תנאים ואתה בנימין נתניהו - איפה אתה?!!

נכון להיום, ארבעה שבועות אחרי פינוי עמונה ראש הממשלה והדרג המדיני לא מקדמים הקמת ישוב חדש עבור עקורי עמונה. אמרו לנו שטרמפ רק נכנס. אחרי זה אמרו לנו - נחכה לפגישה איתו ואחרי הפגישה עם טרמפ אמרו לנו שזה לא פשוט וחיכו שנשבר, חיכו שנרפה. שנרד מהדרישה. קיוו שהציבור ישכח. אבל לנו אין כוונה להרפות וגם הציבור לא שוכח ולא סולח.

אמש פונו ונהרסו בתי הישוב עפרה והדרג המדיני הזה וראש הממשלה הזה שהתחייב שמראות פינוי לא יחזרו במשמרת שלו שוב ושוב נותן לזה לקרות. עמונה עפרה נתיב האבות בית אל מגרון והחרב עוד נטויה. אנחנו אומרים היום לא עוד.

היום אנחנו תושבי עמונה פותחים בשביתת רעב שתימשך עד שראש הממשלה ושריו יעמדו בהתחייבות לבנות ישוב חדש בבנימין שבו נוכל לשקם את חיינו.

מי שציונות היא נשמת אפו יודע שבעבר כשנפל ישוב קם אחר תחתיו.

תחת כפר עציון קם ניר עציון

תחת משואות יצחק קמה משואות יצחק החדשה.

תחת כפר דרום קם בני דרום.

מי שציונות זורמת בעורקיו יקים ישוב חדש תחת הישוב עמונה לאחר שנפל 20 שנה מהקמתו.

ב1997 אישר נתניהו הקמת עמונה ב2017 הוא וממשלתו הרסו את עמונה

היום אנחנו אומרים לראש הממשלה ולשרים:

הרסתם - עכשיו תבנו

התחייבתם - עכשיו תקיימו"