בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: יצחק הררי, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי) שלח היום (חמישי) מכתב אל יו"ר וועדת כספים, ח"כ משה גפני, בו טען כי וועדת הכספים משותקת.

לדבריו: "וויכוחים בין אגף התקציבים במשרד האוצר לבין וועדת הכספים באשר לנוהל הטיפול בפניות תקציביות משתקים את הוועדה בתפקידה זה וגורמים לנזק גדול מאוד למשרדי הממשלה ובעיקר לצרכני הקצה - שממתינים לתקציבים".

במכתב טוען סמוטריץ' כי עיכוב התקציבים מקשה על משרדי הממשלה להוציא לפועל את מדיניותם דבר הפוגע באזרחים, וגם כאשר מגיעים התקציבים באיחור הם מנוצלים בצורה גרועה ולא יעילה, כלשונו.

דבר נוסף עליו מלין ח"כ סמוטריץ' במכתבו הוא הפגיעה בדמוקרטיה: "הדמוקרטיה - זו שכל כך חשובה לכולנו, הופכת בשיטה הזו לחוכא ואיטלולא. נבחרי הציבור מקבלים החלטה ומיעדים תקציב למטרה מסוימת אך בפועל מערכות בירוקרטיות לא מאפשרות את ביצוע ההחלטה".

סמוטריץ קורא ליו"ר וועדת כספים גפני להורות למשרד האוצר לקבל את עמדת הוועדה: "למען האמת אני מתקשה להבין את המו"מ שאתה מנהל עם האוצר בעניין. אתה יו"ר הוועדה וכנציג הרשות המחוקקת על נציגי הרשות המבצעת ליישר קו עם דרישותיה של הוועדה. כך מתחייב ממערכת יחסים תקינה בין הרשויות במדינה דמוקרטית מתוקנת. ככל שאינך מצליח להביא לכך בהסכמה עליך להוביל חקיקת בזק שתחייב אותם לפעול כהוראת הכנסת. שיתוק הפניות התקציביות אינו אופציה".

הוא גם קורא לחבריו לוועדה לפעול לשינוי המצב: "אני קורא לך ולייתר חברי הוועדה לשתק את הוועדה לחלוטין עד לפתרון הבעיה. אם הוועדה לא תעביר תקציבים היא גם לא תקדם חוקים, תקנות וצווים. לא יתכן לשחק עם הוועדה - לאפשר לה לפעול במה שמוצא חן בעיני האוצר ומשרת את מטרותיו ולשתק אותה באמצעות שביתה איטלקית במה שנוגע להעברות תקציביות".

"מכאן ואילך בכוונתי להגיע לדיוני הוועדה ולהצביע נגד בכל הנושאים שיעמדו על הפרק, ללא קשר למהותם. אני קורא לכל חברי הוועדה להצטרף אלי במהלך הזה".