עמוס הכהן
עמוס הכהןצילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה דן גולדפוס מונה היום (חמישי) למפקד חטיבת הנח"ל.

טקס ההחלפה נערך באנדרטת חטיבת הנח"ל בפרדס חנה, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף אמיר אבולעפיה, מפקדי ולוחמי החטיבה, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

אלוף-משנה דן גולדפוס מחליף בתפקידו את אלוף-משנה עמוס הכהן אשר כיהן בתפקיד במהלך השנה וחצי האחרונות ופרש מצה"ל לאחר 25 שנות שירות.

הכהן (42), הודיע במפתיע לפני חודש לראשי הצבא על כוונתו לפרוש מצה"ל וזאת על רקע סיבות אישיות.

ביום האחרון של מלחמת לבנון השנייה, כששימש כסגן מפקד יחידת "מגלן", נפצע הכהן באורח קשה מפגיעת רקטה. הוא השתקם מהפציעה, השלים את לימודיו במכללה לפיקוד ומטה של צה"ל, ואז מונה למפקד גדוד הסיור.

מפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף אמיר אבולעפיה, אמר "חטיבת הנח"ל נמצאת בימים אלו בשיאה של הפעילות המבצעית והמאתגרת ברצועת עזה וביהודה ושומרון. עלינו להתאים עצמנו לאתגרים המשתנים ולהיערך לבצע כל משימה שתוטל עלינו בפיקחות ובאופן נחוש.

עמוס, הינך קצין מנוסה, בחזית העשייה המבצעית, עמדת במבחן הפיקוד תחת אש במבצעים ובמלחמות ואף נפצעת במהלך מלחמת לבנון השנייה. אני מבקש במעמד זה להודות לך על תרומתך העצומה לביטחונה ולחוסנה של מדינת ישראל ולאחל לך הצלחה בהמשך הדרך. גולדפוס, הינך איש מעשה, מנהיג ואיש מקצוע. משוכנע ביכולותייך להמשיך ולהוביל את חטיבת הנח"ל בהצלחה לכל משימה לה תידרש".

הכהן לא הסביר היום בטקס מדוע החליט לפרוש אך אמר, "לאורך כל הדרך האמנתי באנשים, ביכולתם, בתבונתם ובמסירותם, וכן בהקשבה ובמתן חופש פעולה לכפופים לי.

המשיכו להוביל, המשיכו לפעול במצוינות והמשיכו לשמר את 'היתרון האנושי'. בנימה אישית עוד יותר, אני מסיים מסע ארוך שהחל בגיל 14 כחניך בפנימייה הצבאית והמשיך בתפקידים רבים ומרכזיים בטובות שביחידות ובליבת הפיקוד המבצעי של צה"ל. גופי נושא צלקות משתי פציעות שעברתי וזכרוני נושא דמויות של חברים ושותפים ששילמו בגופם ובנפשם על עמידתנו במשימה. אני גאה על הדרך, אני יוצא לדרך חדשה יחד עם משפחתי ומאחל הצלחה לכולכם. עלו והצליחו".