בית משפט? רהט
בית משפט? רהטפלאש 90

שרת המשפטים איילת שקד סיירה הבוקר (שני) עם שר החקלאות אורי אריאל בחורה וברהט ונשאה דברים בנושאים העומדים על הפרק.

"הממשלה הנוכחית מחויבת לבנייה ולהסדרת ההתיישבות בפזורה הבדואית. אנו נותנים לשר אריאל את הגיבוי והסיוע הנדרש על מנת לעמוד ביעדי הבנייה", ציינה שקד.

השרה שקד אף אמרה כי היא תשמח לראות יותר פרקליטים ושופטים בדואים: "משרד המשפטים הוא המשרד המוביל בשילוב מגזרים שונים. דלתנו פתוחה לכם".

"דיברתי היום במכללת סמי שמעון להנדסה. אני מאד אשמח אם אתם תדחפו את בני הנוער שלכם ללמוד מתמטיקה בבתי הספר. הלימודים הגבוהים כאן לתושבי הפזורה הם בהחלט יעד לשר החינוך והממשלה. שר החינוך אמר לי אתמול שהוא מחוייב ומשקיע בהשכלה גבוהה למגזר. שוויון מתחיל בחינוך וילדיכם צריכים לקבל חינוך כמו שהילדים שלי מקבלים", הוסיפה השרה.

בעניין בתי המשפט אמרה השרה: "כשנכנסתי למשרד גיליתי שאין אף בית משפט בעיר ערבית וש- 16 שנה לא נפתח בי"ד שרעי. ערכתי בדיקות והחלטתי להקים בימ"ש שלום ראשון בעיר ערבית, בטייבה, וכן בית דין שרעי בסחנין, אבל זה לא אומר שאי אפשר לפתוח גם פה בית משפט. באתי לכאן היום כי אין יותר טוב ממראה עיניים ושיח, ולאור מה ששמעתי וראיתי אני בהחלט אשקול ונראה איך אפשר לקדם פה בית משפט שלום או בי"ד שרעי או לבחון אופציה לפצל כך שבי"ד השרעי יתפקד בבאר שבע ופה ברהט".

לרגל יום האישה הבינ"ל אמרה השרה, "אני רואה מטרה בהעצמת האישה הבדואית. מטרתי לעבוד יחד עם החברה הבדואית בהידברות ושותפות ולראות איך מעצימים את האישה הבדואית וגם כיצד ניתן לצמצם את תופעת הפוליגמיה יחד עם ההנהגה בחברה הבדואית".

בסוף דבריה אמרה השרה: "במשך הרבה שנים המדינה הפקירה את המגזר הבדואי והתנערה מאחריות ואני רוצה לומר לכם שבממשלה הזו יש הזדמנות לשיתוף פעולה ורצון לקדם ולהשקיע בחברה הבדואית. כשיש שיתוף פעולה בין הממשלה לשלטון המקומי זה המפתח להצלחה. הרבה תלוי בכם ובהנהגה שלכם."