אייבי מוזס
אייבי מוזסצילום: ארגון נפגעי פעולות האיבה

הוועד המנהל הנכנס של ארגון נפגעי פעולות האיבה מינה היום (שני) את אברהם (אייבי) מוזס לתפקיד יו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה.

מוזס החליף את יו"ר הארגון שנפטר בטרם עת, יהושע כהן ז"ל .

ארגון נפגעי פעולות איבה הוא ארגון א-פוליטי ועל-מפלגתי, והוא מאגד בתוכו אלפי משפחות שכולות, אלמנות, יתומים ונכים, שהוכרו על ידי מדינת ישראל כנפגעי פעולות איבה.

בשנת 1998 הוכרז הארגון על ידי מדינת ישראל, הכנסת והממשלה כארגון היציג של נפגעי פעולות האיבה.

ארגון נפגעי פעולות איבה חרט על דגלו לפעול למען רווחת נפגעי פעולות איבה וליישום זכויותיהם מול הביטוח הלאומי. הארגון מלווה את החברים בשיקומם, עונה על צרכיהם המיוחדים ומשפר את איכות חייהם בנושאים ציבוריים ואישיים כאחד – בתחום החברתי, הכלכלי, התרבותי והרוחני.

אייבי מוזס ומשפחתו נפגעו בפיגוע טרור בשנת 1987 (בדרך לביתם באלפי מנשה). אייבי, שאיבד בפיגוע את אשתו עפרה שהיתה בהיריון ואת בנו טל בן ה-5 נפצע באורח קשה כמו שניים מילדיו. אייבי, על לא עוול בכפו הפך למייצג שלושת הסקטורים הללו, הן כנכה קשה, הן כאלמן והן כהורה שכול וכאב לשני ילדים נכים קשה, יתומים מאם ואחים שכולים.

מאז המקרה, מוזס מקדיש את חייו למען נפגעי פעולות איבה מכלל הסקטורים תוך הזדהות גמורה עם הכאב, הייסורים והשכול של כלל הנפגעים.

אייבי מוזס אמר היום, "אני נכנס לתפקיד בחרדת קודש ומקווה להביא עמי את הניסיון האישי וההתמודדות הקשה שעברתי בשיקום חיי וחיי משפחתי ולפעול יחד עם חברי הוועד לסיוע ותמיכה בנפגעי פעולות איבה".

"מדינת ישראל חבה חוב גדול לנפגעים ולבני משפחותיהם ועלינו להוות עבורם כתובת ומשענת אל מול ההתמודדות היום יומית בשיקום וחזרה לשגרת חיים נורמלית. אסור שנפגעי פעולות האיבה ירגישו כסוג ב' של נפגעים ומחוץ לאתוס הגבורה של מדינת ישראל. גם אנחנו שילמנו בגופנו, בנפשנו ובמחיר דם יקירנו על ריבונותה וקיומה של מדינת ישראל וכך אדאג שהמדינה, על כל מוסדותיה תנהג בנו בכבוד וביחס הראוי לנפגעי פעולות איבה", דברי מוזס.