זירת פיגוע באיסטנבול
זירת פיגוע באיסטנבולצילום: רויטרס

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ חיים ילין (יש עתיד) להכיר בישראלים שנפצעו או נרצחו בפיגועי טרור בחו"ל כנפגעי פעולות איבה.

על פי ההצעה ההכרה לא תותנה כמו היום בכך שהאירוע כוון למטרות ישראליות או יהודיות. 15 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא כל מתנגדים.

ח"כ ילין נימק את הצעתו ואמר, "כנבחרי ציבור וכמחוקקים, מחובתנו לדאוג שאף אזרח לא ייזנח בשל ביורקרטיה. הטרור העולמי פורץ גבולות וחוצה יבשות, ועלינו לוודא כי אנחנו עומדים מאחורי אזרחינו בחו"ל ובשובם ארצה, בייחוד לאחר שנפגעו בפעולות טרור רצחניות מחוץ למדינתם."

לדברי ח"כ ילין, "לקראת הקריאה השניה והשלישית ובתיאום משרד האוצר, נחליט על החלת החוק רטרואקטיבית כך שיחול על מקרי העבר במסגרת זמן מוסכמת על כל הגורמים."

ילין ציין כי פיגועי הטרור הרצחניים באירופה בשנה האחרונה המחישו את הצורך בתיקון החוק הקיים, שאליו הצטרף גם יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן.

המשנה לראש העיר ירושלים דב קלמנוביץ, אשר כיהן כיו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה אמר כי "הגיע הזמן סוף סוף להכיר בנפגעי איבה מחו"ל" והוסיף, "זמן רב אני מקדם את הרעיון להכיר בהרחבת הגדרת נפגעי טרור גם לכאלה שנפגעו שלא בתחומי ישראל וגם שאינם אזרחי ישראל והינם יהודים שהטרור האיסלמי פגע בהם.

"צריך להבין מה קורה בעולם ושהמלחמה שלנו מתנהלת בכל החזיתות ובכל המקומות. אני מודה למציעי החוק ומברך על כך שעבר בקריאה ראשונה, בתקווה שיעבור במהירות את כל שלבי החקיקה", הוסיף.