אסתר ברוט
אסתר ברוטצילום: אלירן אהרון

אסתר ברוט שביתה בעפרה נהרס בשבוע שעבר, תשתתף אחר הצהריים (רביעי) בטקס הנחת אבן הפינה לשכונה החדשה בעפרה, בתוכה ייבנה גם ביתה החדש.

לערוץ 7 היא מספרת על הרגשות המעורבים, "זו לא נחמה כי באמת המשפחות עוברות תקופה מאוד לא קלה. אתה פוגש כאן אנשים עם עיניים כבויות אבל מצד שני יש כאן תקווה. אנחנו בעיצומו של מאבק על ההתיישבות ומאמינים שיש לנו כאן זכות אבות ולכן אנחנו נלחמים על ההסדרה של עפרה".

ברוט מבטיחה שלמרות הכל, חג הפורים הקרוב יהיה שמח, "בעלי נצח ושלושת הילדים - שיר בת 5, נעם בת 7 ואור כמעט בן שנה נשמח בפורים למרות שכרגע זה סוג של רכבת הרים. פעם עצובים פעם שמחים.

"החיבוק הגדול שאנחנו מקבלים מכל האנשים והקרובים מסביבנו זה באמת לא מובן מאליו. ומהמקום הכי נמוך שאפשר אנחנו כן נשמח בפורים ונחגוג אמנם כרגע בקראווילה אבל בעזרת ה' תוך שנה בבית החדש".

אסתר ברוט נאלצת להסביר לילדיה מדוע הרסו להם את הבית, "אני משתפת אותם במורכבות ושכן הממשלה שלנו הרסה לנו את הבית. אבל אין לנו ארץ אחרת ולכן צריכים לחפש את נקודות האור. אנחנו נמשיך מכאן עם העוצמות שקיבלנו ונצמח הלאה. אני רק מצפה מראש הממשלה שיפסיק עם ההפחדות ולא ידבר איתנו כל הזמן על איך שורדים את החמישים שנה הקרובות אלא איפה נהיה בעוד חמישים שנה".