הכנסת
הכנסתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארגון 'יד לאחים' שנאבק במניעת ההתבוללות בישראל, תוקף היום (ד') בחריפות את הצעת החוק "חג החגים" שהוגשה אתמול לכנסת וטוען כי מדובר בסיוע להתבוללות דה-פקטו.

בהסבר להצעת החוק, עליה חתומים 31 חברי כנסת ממגוון סיעות הבית, נכתב כי "מטרתו של חוק זה לקבוע יום חג אזרחי כלל ישראלי על מנת לחגוג את הרב-תרבותיות של החברה הישראלית בחודש שבו נפגשים החגים של שלושת הדתות המרכזיות בישראל: חג החנוכה, חג המולד וחג הקורבן".

העיר שנבחרה על פי הצעת החוק להיות המארחת של החג מדי שנה היא חיפה "המסמלת את החיים המשותפים בין הדתות", נכתב בדברי ההסבר.

יש לציין כי בשנים האחרונות מתקיים אירוע 'החג של החגים' בחיפה, אך עכשיו מנסים חברי הכנסת לקבוע זאת בחוק ובארגון 'יד לאחים' אומרים כי "האירועים התקיימו עד כה בתוך כנסיות ואולמות שונים בחיפה".

"ציון יום חג משותף לכל בני הדתות שיבוא לידי ביטוי באירועים בין-דתיים משותפים, יכול ח"ו להיות גורם וקטליזטור בכל הקשור לסכנת ההתבוללות", אמר הרב שמואל ליפשיץ, מראשי יד לאחים.

הרב ליפשיץ הוסיף בדבריו כי "31 חברי הכנסת החתומים על הצעת החוק מבקשים להתרפס בפני דתות שניסו בכל מהלך ההיסטוריה של עם ישראל, ואף מנסות בימים אלה, להשמידנו. סובלנות בין דתות היא דבר חשוב, אך אי אפשר לבקש לערבב בין הדתות רק בשביל לייצר סובלנות מעושה. דה-פקטו מדובר בשבירת הזהות היהודית הבסיסית שלנו כיהודים. הצעת החוק הזו היא התבוללות בתחפושת" אמר הרב ליפשיץ.

לאחר עיון בהצעת החוק, הדגישו גורמים ביד לאחים כי "אף חבר כנסת ערבי מהרשימה המשותפת לא הצטרף להגשתה - מה שמעיד עוד יותר על ההתרפסות המושרשת בהצעה הזו, התרפסות חד-צדדית מבישה. זה ניסיון לקדם סובלנות, אך למעשה יש כאן אי-סובלנות וסירוב מצד חברי הכנסת הערבים, בני דת האסלאם".