למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהצילום: מאיר סלע

לפני 28 שנים פנתה הגברת מ' לבית הדין הרבני בירושלים ופתחה תיק גירושין. בכתב התביעה סיפרה האישה כי בעלה עוסק בהימורים, שותה לשכרה, אלים ואינו מפרנס את משפחתו. לבני הזוג שני ילדים.

בבית הדין התקיימו שני דיונים ובשניהם הופיע הבעל, אך משיקוליה שלה לא המשיכה האישה בתהליך התביעה והתמקדה בטיפול בילדיה ובפרנסת המשפחה.

בחודש דצמבר האחרון פנתה האישה שוב לבית הדין באמצעות עורכת דינה ריקי אופק ובקשה מבית הדין לסייע באיתור בעלה שלדבריה נעלם ולא ניתן לזמנו לדיונים. לבקשת האישה הפנה אותה בית הדין לטיפול אגף העגונות.

לאחר עבודת מודיעין מאומצת נמצא קצה חוט שהוביל לאיתורו של הבעל. מסתבר כי האיש חי כהומלס בירושלים, ישן במחסן באזור שוק מחנה יהודה, וידוע בשוטטות באזור שכונת נחלאות. אגף העגונות החליט לנסות ולהביא את הבעל ללא מעצר, וזאת על מנת לשמור על כבודו ולסייע לסיכויים להשגת גט בפרק זמן קצר.

בשיחות שהתנהלו עם האיש התכחש הבעל לזימונים שקיבל וניסה לחמוק מלהגיע לבית הדין. בשלב זה הובהר לו שאם לא יתייצב לתאריך שנקבע תוך 48 שעות, הוא ייעצר באופן מידי ויובא לבית הדין בעל כורחו. כשהבין להיכן הרוח נושבת שינה הבעל את התנהגותו והבטיח להתייצב בדיון.

ביום ב' השבוע הגיע הבעל לבית הדין, לדיון בראשות הרב יוסף גולדברג והדיינים הרב מרדכי רלב"ג והרב דוד בירדוגו. במהלך הדיון ראתה האישה את בעלה לראשונה לאחר פרידה של 28 שנים כאשר האיש לא נכח בחתונות בניו ולא שמר עמם על קשר.

בתחילה ניסה הבעל לסחוט מהאישה פיצוי לצורך מתן הגט, אך לאחר שהבהיר לו אב בית הדין הרב גולדברג שהגט יינתן ללא שום תנאי נעתר האיש ומסר את הגט – ולאחר 28 שנים הותרה האישה מעגינותה.

פרקליטת האישה עורכת הדין ריקי אופק מסרה: "אני מברכת את בית הדין הרבני ומודה למנהל מחלקת עגונות בבתי הדין הרב אליהו מימון על סיועו באיתור הבעל והבאתו לבית הדין. המחלקה בראשותו עשתה עבודה מדהימה לאחר שלפניה איש לא הצליח לאתר את הבעל במשך שנים ארוכות. ברצוני גם להודות ולשבח את הרכב הדיינים בראשות האב"ד הרב גודלברג שמצא בחכמתו הרבה שפה משותפת עם הבעל, וכן את הדיינים הרב רלב"ג והרב בירדוגו שעשו עבודת קודש והצליחו לשכנע את סרבן הגט לתת את הגט בו במקום".

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי אמר "אני מברך את אגף העגונות על עבודתם המצוינת ואת הרכב הדיינים שידע בחכמתו למצוא מסילות ללבו של הבעל ובכך לסיים 28 שנות פירוד. אני קורא לנשים מסורבות גט שלא להזניח את תביעתן לגירושין בלא מעש. בתי הדין הרבניים עומדים לרשות כל מסורבות ומסורבי הגט".