אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

על פי גילוי מרעיש של אתר ההדלפות ויקיליקס, ה-CIA האמריקני השתמש בטלוויזיות חכמות של סמסונג למעקב, בכך שהקליט באמצעותן את הנעשה בבתים שבהן הותקנו.

עוד מתברר כי סוכנות הביון "התלבשה" גם על טלפונים חכמים לצורך הקלטת בעליהם. כמו כן, היא השתלטה על מחשבי מכוניות ויכלה לגרום בדרך זו לתאונות.

ויקיליקס שיחרר 8,761 מסמכים אשר מכילים את "כל יכולת הפצחנות של ה-CIA". לדבריו, אלה הושגו מ"רשת מבודדת בסיווג גבוה" במרכז למודיעין סייבר של ה-CIA בלנגלי, וירג'יניה. המסמכים הועברו בין פצחנים וקבלנים לשעבר של ה-CIA ואחד מהם העביר אותם לויקיליקס.

ה-CIA פיתח תוכנה שנקראת "מלאך מתייפח" (Weeping Angel), אשר הופכת טלוויזיות חכמות של סמסונג למכשירי ציתות. התוכנה מכניסה את הטלוויזיה למצב שבו נדמה שהיא כבויה אבל בפועל, היא דולקת. אז מופעל מנגנון ציתות שמקליט את הקולות בחדר ושולח אותם לשרת סודי של ה-CIA דרך המרשתת.

חברת סמסונג אמרה שהיא בוחנת את הנושא באופן בהול בכדי להגן על פרטיות לקוחותיה.

ויקיליקס גם רמז שאייפונים של אפל, אנדרואידים של גוגל וטלפוני ווינדוז של מיקרוסופט הופכים גם הם למיקרופונים סמויים. ניתן לגרום לטלפונים "מזוהמים" לשדר ל-CIA את מיקומו של המשתמש, כמו גם תוכן של תקשורת אודיו וטקסט, ואף להפעיל בחשאי את המצלמה והמיקרופון.

מומחה בטחון הסייבר גרגורי קילי אמר לרשת פוקס שלאחר ההדלפה, "גם הפצחן ברחוב מחזיק כעת את מערכת הפצחנות של קהילת המודיעין".

בניתוח שפירסם ויקיליקס לגבי החומר שהוא חשף, נכתב גם שה-CIA בדקה את האפשרות לפצח מחשבי מכוניות בכדי לבצע באמצעותם חיסולים. לפי דיווח ה"וושינגטון פוסט", פרסום המסמך הציף מחדש את את החשדות לפיהם העתונאי מייקל הסטינגס, שמת בתאונה חשודה בלוס אנג'לס ב-2013, נרצח בדרך זו.