אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושליםצילום: אודי ציטיאט, מנהלת הליגה

שוב פגיעה באוהדים הדתיים. העונה הסדירה בליגת העל בכדורגל מגיעה לסיומה, ורגע לפני מחזור הסיום יש מי שנאלצים לשלם את המחיר הספורטיבי. מדובר איך לא, שוב באוהדים הדתיים ושומרי המסורת שייאלצו, לא בפעם הראשונה, לוותר על אהדתם בשל קדושת השבת.

הפעם מדובר בפגיעה דווקא באוהדי הכדורסל הדתיים, כשמנהלת הליגה בכדורסל הודיעה על הקדמת משחק הכדורסל בין הפועל ת"א להפועל ירושלים, שיתקיים במוצאי השבת הקרובה בשעה 18:30, סמוך לצאת השבת.

הכל החל כאשר מנהלת הליגות בכדורגל פרסמה ביום שני האחרון את שעות המשחקים למחזור סיום העונה הסדירה בליגת העל. בשל מאבקן של שלוש קבוצות הנאבקות על שני כרטיסים לפלייאוף העליון, הוחלט על שעה אחידה לכל שלושת המשחקים, במוצאי השבת בשעה 20:30.

אחד מבין שלושת המשחקים הינו משחקה של בני סכנין מול הפועל ת"א.

מיד עם היוודע הדבר, הגישו במועדון הכדורסל של הפועל ת"א בקשה דחופה למנהלת הליגה בכדורסל, להקדים את משחקם מול הירושלמים, זאת בכדי לאפשר לאוהדי הכדורגל של המועדון להגיע גם למשחק בענף המקביל.

במנהלת ליגת העל בכדורסל כעסו מאוד על מנהלת הכדורגל שלא השאירו להם ברירה אלא להקדים את משחק הכדורסל לשעה מוקדמת בצאת השבת, דבר שיפגע באוהדים הדתיים של הירושלמים.

במנהלת הליגה בכדורסל אמרו כי כבר לפני חודש פרסמו את לוח המשחקים המלא וכי ביקשו שלא לשבץ את משחק הכדורגל של המועדון התל אביבי האדום בזמן משחק הכדורסל של המועדון. במנהלת הליגות בכדורגל לא התחשבו.

"ביום ב' בלילה הודיעה מנהלת הכדורגל על שעות המשחקים למחזור 26 ואחרון בעונה הסדירה בליגת העל בכדורגל.
למרות בקשת מנהלת הכדורסל שהוגשה כבר לפני חודש, ב-7 בפברואר, שלא לשבץ את משחקה של הפועל ת"א מול בני סכנין מול משחק הכדורסל בין הפועל ת"א להפועל ירושלים, הסתבר שמנהלת הליגות בכדורגל לא גילתה התחשבות ושיבצה את המשחק בסכנין בדיוק ביום ובשעה בה הפועל ת"א כדורסל מארחת את ירושלים", כתבו בהודעה חריפה במנהלת הליגה בכדורסל.

"לפיכך החליטה המנהלת לבקשת הפועל ת"א ואוהדיה, בהסכמת הפועל ירושלים וערוץ הספורט להקדים את משחק הכדורסל ליום שבת בשעה 18:30 וזאת על מנת לאפשר לאוהדי הפועל תל-אביב בכדורסל לצפות במשחק הכדורגל בטלוויזיה. אנו מודעים לפגיעה בקהל הדתי ומתנצלים על אי הנוחות", אמרו במנהלת הליגה בכדורסל.

במנהלת הליגות בכדורגל לא אהבו בלשון המעטה את הביקורת, ותקפו בחזרה.

בהודעה שפרסמו נכתב כי “לשיבוצי משחקי הכדורגל מגבלות כמעט אינסופיות ובין היתר מגבלות אצטדיונים, מועדים בינלאומיים, מגבלות מסחריות ומעל הכל מגבלות ספורטיביות. טרם שיבוצי המשחקים בודקת מנהלת הליגות בכדורגל את כל ההשלכות הרוחביות ופועלת למען שיבוץ שייתן מענה מקסימלי לכלל הגורמים תוך התחשבות מרבית בצרכי הקבוצות והאוהדים".

עוד תקפו, כי לא פעם העונה התחשבו הם במנהלת הליגה בכדורסל וכי אלה כפויי טובה. "מנהלת הליגות בכדורסל פונה פעמים רבות במהלך העונה לבקשות סיוע ממנהלת הכדורגל, אשר כמעט תמיד נענות בחיוב. הדוגמה הבולטת ביותר לפני כחודש כאשר משחק העונה בין מכבי ת״א להפועל ב״ש הוקדם מיום ראשון למוצ״ש בשל שיבוץ משחק הכדורסל של מכבי ת״א מול הפועל ירושלים ביום ראשון”.

במנהלת הליגות בכדורגל טוענים כי השיבו לבקשתם של החברים מענף הכדורסל על שיבוץ המשחק הבעייתי לפני כחודש, מיד כשפנו. “מיד עם פניית מנהלת הכדורסל היא נענתה בתשובה המסבירה שלשיבוצי המחזור ה- 26 של ליגת העל השלכות ספורטיביות בשל מאבקי הכניסה לפלייאוף העליון ולכן השיבוץ ייעשה בשלב מאוחר. משהתבררו תוצאות כל המשחקים ביום שני בלילה פורסם השיבוץ לרבות יישום הצורך הספורטיבי לשבץ את משחקה של הפועל ת״א מול בני סכנין בשעה אחידה מול משחקים נוספים".

בסיום אמרו כי הם ימשיכו לסייע גם בעתיד למנהלת הליגה בכדורסל, "למען אוהדי הקבוצות המשותפים ככל שיתאפשר, כל זאת לצד המגבלות השונות כשההוגנות הספורטיבית מעל הכל”.