ג'סטין טרודו
ג'סטין טרודוצילום: רויטרס

יממה לאחר קבלת איומים בדבר הטמנת פצצות במרכזים הקהילתיים היהודיים בטורונטו, לונדון וונקובר, ראש הממשלה ג'סטין טרודו פרסם הודעה רשמית בפייסבוק המבטיחה לקהילה היהודית להגן עליה מפני עליית האנטישמיות.

בהודעתו שפורסמה בפייסבוק כתב טרודו את הדברים הבאים: "השבוע, מרכזיים יהודיים ברחבי המדינה היו פעם נוספת יעד לאיומים רוויי שנאה ופעולות אשר נועדו לכולנו לחוש פחד. ברצוני לומר פעם נוספת – אנו נעמדו לצידכם בכל יום מול חוסר הסובלנות, הדיעות הקדומות ומעשי האלימות הגלויים.

"אנו מבינים, כי האיומים האלה גורמים לפחד וחרדה בקהילה היהודית ובפרט כאשר מוסדות בהם מתאספים משפחות יהודיות וילדיהן מתאספים. מוגי הלב אשר שמו את בתי הספר והמרכזים הקהילתיים היהודיים ובתי הכנסת למטרה לא יערערו את הנחישות שלנו ואנו נפעל עם גורמי אכיפת החוק כדי למצות עימם את הדין.

"בקנדה אנו עומדים זה לצד זה כיוון שאנו יודעים שהרב תרבותיות הוא הכוח שלנו. זה מה שבנה את המדינה. יהודים במונטריאול, טורונטו ונקובר וברחבי קנדה צריכים לדעת שיש להם את התמיכה המלאה של ממשלת קנדה, ואנו נעמוד על המשמר נוכח העליה של האנטשימיות. אנו איתכם ואנו נעשה כל שביכולתנו כדי לשמור על ביטחונכם".