דרעי וארדן
דרעי וארדןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רשות האוכלוסין וההגירה והמשרד לנושאים אסטרטגיים מנעו הערב את כניסתו של יו לנינג (Hugh Lanning), יו"ר ארגון "קמפיין הסולידריות הפלסטיני''.

הארגון שבראשו עומד לנינג הינו ארגון הדה-לגיטימציה הגדול והמוביל בבריטניה ואחד הגדולים באירופה בכלל. הארגון פועל בשיתוף-פעולה הדוק עם ארגוני דה לגיטימציה נוספים כדי לקדם חרמות ופעילויות אחרות נגד מדינת ישראל. פעילי הארגון אף נטלו חלק בזמנו במשט המרמרה. באתר הרשמי של הארגון מופעיות קריאות רבות לתמוך בחרמות נגד מדינת ישראל.

פרט לקידום חרמות באופן אקטיבי ומתמשך, לנינג קיים קשרים עם ראשי החמאס בעזה. בשנת 2012 קיים לנינג ביקור בעזה ונפגש עם בכירי החמאס, ובראשם אסמאעיל הניה ופעילים נוספים. לנינג עצמו מקדם באופן עקבי ואישי חרמות נגד מדינת ישראל והוא אף נותן לכך ביטוי פומבי נרחב.

בעקבות התייעצות שקיים הערב המשרד לנושאים אסטרטגיים יחד עם רשות האוכלוסין וההגירה ומשרד החוץ הוחלט למנוע את כניסתו של יו לנינג לישראל. לנינג צפוי לטוס חזרה לבריטניה בשעות הבוקר.

השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן אמר הערב כי משרדו, יחד עם משרד הפנים, מוביל מדיניות של מניעת כניסה לישראל מאלה הפועלים לפגוע בה: "מי שפועל נגד ישראל צריך להבין כי המציאות השתנתה. אף מדינה שפויה לא תאפשר כניסה לפעילי חרם מרכזיים שרוצים לפגוע בה ולהביא לבידודה".

שר הפנים אריה דרעי אמר כי "מי שפועל נגד ישראל ועושה הכל לפגוע בביטחונה חייב להבין שאנו מנהיגים מדיניות נחושה שלא תתעלם עוד מפעילים החותרים תחת קיומה. ההחלטה שהתקבלה הערב היא אמירה חד משמעית נגד פעילי החרם והחוק שעבר השבוע הכנסת הוא צעד נוסף בדרך ליישום מדיניות זו".