בירך. נתניהו
בירך. נתניהוצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בצהריים (שני) בטלפון עם זיו אבירם מנכ"ל ומייסד חברת מובילאיי העוסקת בפיתוח רכב אוטונומי.

ראש הממשלה נתניהו בירך את אבירם על עסקת רכישת החברה על ידי אינטל, שהיא העסקה הגדולה ביותר בתולדות ישראל, עיסקה שמהווה גאווה ישראלית.

מנכ"ל מובילאיי סיפר לנתניהו שמרכז הפעילות של החברה יישאר בישראל, החברה תקים בארץ מרכז פיתוח עולמי ותקבל אחריות על כלל הפעילות הבינלאומית של המכונית האוטונומית מטעם אינטל.

ראש הממשלה נתניהו אמר לאבירם, "העסקה מוכיחה באופן דרמטי שהחזון שאנו מובילים מתממש. ישראל הופכת למרכז טכנולוגיה עולמי, לא רק בתחום הסייבר, אלא גם בתחום הרכב".

מנכ"ל מובילאיי זיו אבירם שוחח גם עם שר האוצר, משה כחלון לאחר הדיווח על מכירת החברה לאינטל. שר האוצר כחלון בירך את אבירם ואמר לו: "הבשורה הכי גדולה שיכולנו לקבל היא שה-IP (הקניין הרוחני) נשאר בישראל, הניהול של מובילאיי נשאר בישראל, השכל נשאר בישראל והכבוד נשאר בישראל. אתם יכולים לראות בנו בעלי ברית בנושא המלחמה בתאונות הדרכים."

בנוסף, כחלון בירך את אבירם על החלטת החברה להרחיב את מרכז מובילאיי בירושלים מ-22 אלף מ"ר ל-50 אלף מ"ר. "בעקבות העסקה הזאת מדינת ישראל הופכת להיות המעצמה המובילה בעולם בפיתוח רכב אוטונומי. מדובר באמון גדול במדינת ישראל ובכלכלה הישראלית".

ענקית השבבים העולמית אינטל וחברת ההייטק הישראלית מובילאיי פרסמו הודעה משותפת בה הן מאשרות את הדיווחים אודות רכישת מובילאיי על ידי אינטל.

על פי ההודעה נרכשת מובילאיי תמורת 63.54 דולר למניה במזומן, מחיר המשקף למובילאיי שווי הון עצמי של כ- 15.3 מיליארד דולר ושווי חברה של 14.7 מיליארד דולר.

השילוב בין החברות צפוי להאיץ את החדשנות בתעשיית הרכב וכן את המקום של אינטל כספקית טכנולוגיה מובילה בשוק הצומח במהירות של כלי רכב אוטונומיים באופן מלא. אינטל מעריכה את הפוטנציאל של מובילאיי בשוק מערכות הרכב ובשוק הנתונים והשירותים בעד 70 מיליארד דולר עד 2030.