צעירים בירושלים
צעירים בירושליםצילום: שמואל כהן

סקר חדש שביצעה לאחרונה הרשות לצעירים בעיריית ירושלים והקיף למעלה מ- 9,000 צעירים בגילאים 21-40 מעלה נתונים מפתיעים.

75% מכלל התושבים הצעירים שענו על הסקר הביעו שביעות רצון גבוהה עד גבוהה מאוד מהחיים בעיר ירושלים. 74% היו ממליצים לחבריהם לעבור לגור בירושלים.

עוד עלה מהנתונים כי 75% מקרב הסטודנטים מעריכים בסבירות גבוהה עד גבוהה מאוד שעם סיום לימודיהם יוכלו למצוא עבודה בירושלים בתחום אותו למדו. (במקצועות הביו-טק, ההנדסה, מדעי המחשב, החינוך, מדעי החברה והרפואה - מעל 80% מעריכים שימצאו עבודה בעיר בסיום הלימודים). בנוסף 85% מעריכים שיישארו לחיות בירושלים בשנים הקרובות.

תוצאות הסקר הפוכות לתפיסה הקיימת, לפיה האוכלוסייה הצעירה עוזבת את ירושלים ומהוות תמונת מצב עדכנית לפעילות הרבה שמשקיעה עיריית ירושלים בפיתוח האוכלוסייה הצעירה בעיר, פיתוח התעסוקה חיי הפנאי והתרבות בעיר.

חנן רובין, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הצעירים, המשפחות והסטודנטים אמר כי "בסוף 2015 קיימנו הליך שיתוף ציבור ראשון מסוגו כדי לגבש את המדיניות שלנו בנושא המשפחות הצעירות. התהליך הוכיח את עצמו ובזכותו השקענו הרבה מאוד מאמצים בנושא המרחב הציבורי והפארקים, בפיתוח מסגרות חינוך ייחודיות, באירועים ייעודיים למשפחות ועוד".

לדבריו, "כעת החלטנו לקחת את הנושא לשלב הבא ואנחנו פותחים את כל מדיניות הצעירים, המשפחות והסטודנטים בירושלים לחוות דעתו של הציבור".

מנהל רשות הצעירים שלמה לוי נוסיף כי "ירושלים הייתה העיר הראשונה בארץ לאמץ מדיניות צעירים כוללת בשנת 2010. כעת אנחנו בונים את הצעד הבא במדיניות הזו ואת קפיצת המדרגה הבאה שהעיר צריכה לעשות".

"אנחנו עושים את זה יחד עם הצעירים עצמם מתוך תפיסה שהם השותפים שלנו בבניית ירושלים והפיכתה לאטרקטיבית יותר. תכני הכנס וההצעות המעשיות שיועלו בו יגובשו לתכניות פעולה במטרה לעצב את מדיניות העירייה לפיתוח הצעירים בעיר בשנים הקרובות", דברי לוי.