הפצצות בעיר חאלב שסוריה
הפצצות בעיר חאלב שסוריהצילום: רויטרס

מנכ''ל רשות האוכלוסין וההגירה אמנון שמואלי מזהיר כי נסיעת עיתונאים למדינות אויב הינה עבירה פלילית אשר מסכנת את ביטחונם האישי והן את ביטחון המדינה, בעיקר בשלל החשש מחטיפת ישראלים.

במכתב ששיגר שמואלי למנהל לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, הוא כתב כי "מידיעות שפורסמו בתקשורת נודע לנו כי עיתונאים ישראלים יוצאים ללא היתר לצרכי סיקור ודיווח למדינות אויב, ובכך הם מפירים את החוק''.

שמואלי הסביר כי ''בין הרציונאלים שבבסיס איסורים עלה עומד החשש לפגיעה בישראלים, בין אם מדובר באזרחים ובין אם מדובר בעיתונאים, כמו גם אפשרות חטיפתם לצרכי מיקוח, החשש למעצרם וחקירתם לצרכי קבלתי מידע, ואף החשש מפני גיוסם למודיעין האויב.

''כל אלה עלולים להביא לפגיעה קשה במדינת ישראל בפן הביטחוני והמדיני. נוכח החומרה הרבה והסיכון הטמונים ביציאת אזרחים - לרבות עיתונאים - למדינות אויב, ובהתאם למדיניות הקיימת, נגד אזרחים ישראלים היוצאים שלא כדין נפתחות חקירות משטרה ומוגשים במקרים המתאימים כתבי אישום''.

מנכ''ל רשות האוכלוסין ביקש ממנהל לשכת העיתונות הממשלתית ''להעביר לכלל העיתונאים אזהרה ברורה כי אין לצאת למדינות אויב ללא היתר... בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה תישקל העמדתו לדין פלילי של כל עיתונאי שיפר את הוראות החוק''.