יגאל סרנה
יגאל סרנהצילום: ראובן קסטרו וואלה! NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה התייצבו היום (שלישי) בבית המשפט השלום בתל אביב לדיון בתביעת לשון הרע שהגישו נגד עיתונאי ידיעות אחרונות יגאל סרנה.

תביעתם של בני הזוג נתניהו נגד סרנה, בסך 280 אלף שקל, הוגשה בעקבות פוסט שהעלה סרנה לעמוד הפייסבוק שלו, ובו תיאר נסיעה לילית של בני הזוג נתניהו אשר במהלכה "זרקה" שרה נתניהו את בעלה מהמכונית באמצע כביש מס' 1.

בני הזוג נתניהו הגישו את התביעה בטענה שמדובר בפוסט שקרי שפוגע בשמם הטוב.

"אני לא יודע אם היא (שרה) דחפה את נתניהו החוצה או אם הוא נפלט בכוחות עצמו", העיד סרנה בבית הדין וטען כי מאבטחי ראש הממשלה הפרידו בין בני הזוג נתניהו.

על האירוע שמע סרנה מ"חבר ששמע מחבר", והם לא מוכנים להעיד. "אני לא יכול לדעת אם אדם אומר אמת או לא אמת. בדקתי עם כמה חברים, אחד מהם בכיר בשב"כ", סיפר.

‏לדברי סרנה, "גרעין האמת הוא שהייתה מריבה, שיירה נעצרת, קריאה של גברת נתניהו שאדון נתניהו יצא מהאוטו, ואז החלטה איך ימשיכו בנסיעה אחרי הריב האופייני. נתניהו יצא מהאוטו".

‏בהמשך עלה נתניהו להעיד. בתחילת עדותו אמר כי "מה שהקדיש את הסאה זה שסרנה סיפר על מקרה שמעולם לא קרה. סרנה פרסם עליי הכפשות מטורללות, הזוויות ומורעלות".

"פורסם כאילו רעייתי שולטת במערך הביטחון של מדינת ישראל. הזוי. אבסורד. יש גבול לכל דבר. זה מעיד גם על המדינה. זה מייצר הזיה לגבי סדרי הביטחון והממשל בישראל. זה חמור ושקרי", אמר ראש הממשלה.

בהמשך עלתה להעיד ‏רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. "הפרסום של סרנה נראה לי מזעזע, הזוי, ואין לו קשר לצדק - ואני מחפשת צדק", אמרה.

בצאתו מהדיון בבית המשפט בתל אביב אמר ראש הממשלה נתניהו: ״אני מכבד את חופש הביטוי אבל חופש הביטוי איננו חופש השיסוי. בדמוקרטיה הישראלית גם לראש הממשלה, לרעייתו ולמשפחתו שמורה הזכות, כמו לכל אזרח, להגן על עצמנו מפני לשון הרע. במיוחד כאשר מדובר בשקר מרושע שלא היה ולא נברא״.