דו"ח חניה. אילוסטרציה
דו"ח חניה. אילוסטרציהצילום: פלאש 90

האם לנכים אין זכות לראות הצגה בעיר תל אביב שבה אין מספיק חניות לנכים בקרבת מקומות בילוי או מתחמי תרבות?

א.ג (השם המלא שמור במערכת) כתבה לערוץ 7: "ביום 26.2 בשעה 22:46 הונח על רכבי, בעל תו נכה, דוח תנועה למרות שהרכב חנה במקום שלא הפריע לתנועה״.

"החניה אמנם לא הייתה במקום המיועד לנכים או באזור חניה חופשי אבל זאת מהטעם שאין מספיק כאלה בעיר! ומלבד זאת החניה בהתאם למגבלות המצוינות על גב תו הנכה ובשום אופן לא הפריעה לתנועה בצורה כלשהיא או סיכנה אותה".

"הניחו לנכים", ביקשה א.ג, "יש מספיק מה לתקן פה ביחס לאחר אין צורך להעמיס על הציבור הזה עוד נטל כלכלי. העמדתי את הרכב במקום בטוח שלא הפריע לתנועה או סיכן אותה".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה, "דוח החניה המדובר הוגש כדין, בגין עבירה על פי חוק החניה לנכים אשר כולל איסור מפורש על חניית רכב הנושא תג נכה בתחום הצומת ו/או בתחום 12 מטר ממנו. לפונה שמורה הזכות להגיש את השגותיה לעירייה כמקובל בחוק".

"עיריית תל אביב-יפו רגישה וקשובה לציבור הנכים ומשקיעה מאמצים ומשאבים ניכרים על מנת לאפשר נגישות מרבית וניידות נוחה ברחבי העיר. יחד עם זאת, פקחי החניה נאלצים לרשום דו"חות לרכבי נכים החונים בניגוד לחוק חניית נכים ועלולים לגרום הפרעה ממשית לתנועה, להולכי רגל על המדרכה, למעבר עגלות או כסאות נכים. בעלי תג נכה אינם פטורים משמירה על כללים כמפורט בחוק והעירייה מחויבת לדאוג לטובתם של כלל התושבים", הוסיפו בעירייה.

נציין כי הגב' א.ג שפנתה לערוץ 7 עומדת על דעתה כי החניה לא היתה בתחום 12 מטרים מהצומת ולא באופן המפריע לתנועה.