משטרה מחוץ ל-JCC
משטרה מחוץ ל-JCCצילום: רויטרס

לפחות שבעה מרכזי קהילה יהודיים (JCC) בארה"ב ובקנדה ספגו איומי סרק לגבי פצצות שהוטמנו בבניין בזמן שערכו אירועי פורים.

האיומים הגיעו שלשום (ראשון) באמצעות הטלפון ובמייל, למרכזי JCC ברוצ'סטר שבניו יורק, שיקגו, אינדיאנפוליס, מילווקי, יוסטון ובעיר ונקובר שבקנדה.

רוב המרכזים פונו מיושביהם, עד לתום בדיקה ביטחונית מקיפה. כל האיומים התבררו כאיומי סרק. עבור חלק מהמרכזים, היה זה האיום השני שהתקבל במהלך שבוע הימים האחרון. לדברי ה-Secure Community Network, הרשת המתאמת את פעולות הביטחון של הארגונים היהודיים בצפון אמריקה, יותר מ-150 איומים התקבלו במרכזי JCC, בתי ספר ומוסדות יהודיים אחרים מתחילת 2017.

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, אמר שהאיום השני בתוך שבוע נגד ה-JCC של רוצ'סטר הוא מעשה אנטישמי "מגונה ופחדני". הוא הורה למשטרת מדינת ניו יורק להעמיק את חקירת האיומים, ולסייע לרשויות האכיפה ברמה הפדרלית וברמה המקומית בחקירותיהן.

"כמו כל תושבי ניו יורק, אני מזועזע לעמקי נשמתי ונגעל מהמשך האיומים על הקהילה היהודית בניו יורק", הצהיר קואומו. "ניו יורק היא משפחה אחת, והתקפה על אחד היא התקפה על כולם".

מושל וויסקונסין, סקוט ווקר, אמר שבכוונתו להגביר את חקירת המודיעין ולהקצות יותר תקנים לאבטחת ה-JCC של מילווקי, בכדי שיוכל "להמשיך להיות מקום בטוח". פינוי ה-JCC ביום ראשון היה הרביעי במהלך ששה שבועות.