מחאת החרדים בירושלים. ארכיון
מחאת החרדים בירושלים. ארכיוןצילום: חיים גולמב - סוכנות הידיעות "חדשות 24"

בעדה החרדית מבטיחים הפגנות ומחאות בכל רחבי הארץ בעקבות מעצרו השבוע של בחור ישיבה שלא הגיע להליכי הרישום והסדרת דחיית שירותו הצבאי.

הבחור, תושב אופקים, נעצר ביום ראשון. אתמול (שלישי) הובא בפני בית הדין הצבאי ביפו, שם הוחלט להותיר אותו במעצר עד מחר (יום חמישי), אז יתקיים דיון נוסף בעניינו.

ב"ועדה להצלת עולם התורה", הגוף העומד מאחורי התמיכה בסרבני הגיוס, עידודם וארגון המחאות נגד מעצרם, קובעים כי מעצרו של הבחור נעשה "במסגרת רדיפת השלטונות כנגד לומדי התורה וגזירת הגיוס". עוד מספרים שם כי הבחור תיאר במעמד הארכת מעצרו מה שהוגדר כעינויים שהוא עובר בבסיס הצבאי בו הוא מוחזק במעצר.

בוועדה מספרים כי "הבחור דיווח כי הוא נמצא בבידוד, ועם זאת גם עובר עינויים על ידי הסוהרים. כך למשל, במשך שעות ארוכות לא נותנים לו לעמוד או לשכב במיטה אלא רק לשבת, כשהוא נדרש גם להחזיק את ידיו מאחורי גבו".

"זו אכזריות שלא נוהגים בה גם כלפי מחבלים וטרוריסטים, והיא שמורה במיוחד ללומדי תורה" אמרו בוועדה והודיעו שהעניין לא יעבור בשתיקה. "פניה בהולה בנושא נשלחה למפקד הכלא הצבאי, ואם העניין לא יטופל במהירות תוגש גם תביעה משפטית על כך".

הרב אברהם מנקס, חבר הוועדה להצלת עולם התורה, אמר כי "אכן ישנה חשיבות לתנועה זורמת בכבישי הארץ, גם בזמני עומס שונים, אולם לא ניתן להשלים בשום אופן עם מעצר של בן ישיבה, המצטרף למעצרים קודמים ולרדיפה שיטתית של בני הישיבות על מנת לגרום לגיוסם לצבא בכפיה או בפיתויים".