כלבים
כלביםצילום: אייסטוק

יציאה שגרתית של בעלי כלב מסוג יורקשייר לטיול לילי בנהריה, הסתיימה במותו האכזרי של הכלב,
לאחר ששני כלבי פיטבול, שבעליהם מתגוררים באותו בניין - תקפו אותו בפראות.

עוה"ד סיון זבולון-נוה, העוסקת בזכויות בעלי חיים, ומייצגת את בעלי הכלב המותקף, טוענת כי מרשה ניסה להפריד בין הכלבים אך ללא הצלחה – ובתוך רגעים ספורים ממועד התקיפה תלשו הפיטבולים התוקפים את רגלו של כלבו, ופצעו את הכלב קשה באזור צווארו ומפרקתו.

כך מת הכלב המדמם בזרועות בעליו ולעיני בני משפחתו – אשר מיהרו להגיש תלונה למשטרה נגד שכניהם.

לאחר קבורת הכלב פנתה המשפחה גם לווטרינר הרשותי של העירייה, וזה שלל מבעלי הכלבים התוקפים וממשפחתם את הזכות להחזיק בכלבים ואלו הועברו לבעלים חדשים.

לטענת עוה"ד זבולון-נוה, רק כשנה קודם לכן תקפו כלבי הפיטבול הללו כלב אחר, וקרעו את אוזנו.

בתביעה שהגישה עוה"ד זבולון-נוה, בשם המשפחה נגד בעלי הכלבים התוקפים, ואשר הוגשה לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות - נטען לרשלנות פושעת של מחזיקי הכלב.

"לא מדובר באירוע חריג של תאונה מצערת", טוענת עוה"ד זבולון-נוה, "כי אם בהתנהלות שגרתית
של בעלי הכלבים התוקפים, אשר אפשרו להם לשוטט באופן חופשי בבניין כבדרך קבע, ללא רצועה או זמם בניגוד לחוק, ולהלך אימים על השכנים ועל חיות המחמד שלהם".

עוד צוין בתביעה, כי מאז האירוע בני המשפחה ובפרט אם המשפחה, מתקשה להירדם ולחזור לשגרת יומה. סמוך לאירוע מצב רוחה היה ירוד והיא שקעה בדכדוך, לאחר שהייתה עדה לזעקות בנה ולמראות הקשים. "מכיוון שבתי המשפט בארץ החלו לפסוק הוצאות לא-ממוניות ריאליות, בגין עוגמת נפש לבעלי חיות מחמד שניזוקו. החליטה המשפחה להגיש תביעה נגד שכניהם, בגין נזקים ממוניים ולא ממוניים, בסך כולל של 31,550 שקלים". אומרת עוה"ד זבולון-נוה.

עקב נסיבות אישיות קשות של הנתבעים לרבות: מות אבי המשפחה וחובות – הסכימו הצדדים להצעת בית המשפט, שקיבלה תוקף של פסק דין, לפיה הנתבעים יפצו את משפחת הקורבן ב-12,000 שקלים,
ויתרמו 2,000 שקלים נוספים ל"צער בעלי חיים".