סערה בכנסת בעקבות כתבה שפורסמה בערוץ 7

סערה פרצה הבוקר (רביעי) בועדת החינוך של הכנסת במהלך דיון על אופיים של לימודי תרבות יהודית, מקצוע חדש הנלמד בבתי ספר ממלכתיים.

יו"ר הועדה, ח"כ יעקב מרגי, קרא מתוך כתבה מהעיתון "בשבע" שהופיעה בערוץ 7 בה הובאו ציטוטים מתוך דברים שאמר מפמ"ר תרבות יהודית, יובל סרי, על תפיסתו היהודית והמדינית.

בתגובה להקראת דברי הביקורת מתוך הכתבה תקף ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) את מרגי ואמר כי חשוב לציין שהדברים הובאו מאתר ערוץ 7 ומשום כך צריך להתייחס אליהם כלא אובייקטיבים.

סרי הגיב לטענות ואמר, "העיסוק המרכזי שלי הוא לשכנע בתי ספר חילוניים ללמוד את המקצוע הזה כי הם חושדים בנו שאנחנו עושים הדתה. המחוייבות שלי היא למערכת החינוך הממלכתית ולמגוון הקולות ואנחנו רוצים שכל הקולות ישמעו ולכן יש לנו פעילויות של כל הגופים".

"הציטוט הזה אינו מיוחס לי. אני לא אוביל מקצוע שאני לא מזדהה עם הטקסטים והתכנים. התפקיד שלנו בראש ובראשונה כמורים, הוא שכל אחד ירגיש שייך – מערכת החינוך הממלכתית מורכבת מכל המגוון – אני לא שאלתי מעולם את התלמיד מה הזרם המשפחתי שלו. אני מכבד את המקום הזה ואסור לנו להדיר אף אחד. אנחנו לא עסוקים בלהדיר זרם כזה או אחר. אנחנו לא פועלים אנחנו רוצים להציג את היהדות לתלמידים והם יבחרו מה הם רוצים", אמר סרי.

ח"כ יהודה גליק הסביר מדוע הוא ביקש לקיים דיון על לימודי המקצוע החדש, "מתוך קריאת התכנים הסתבר שכל התכנים מבוססים על יהדות אתאיסטית, על יהדות כתרבות ואין מגוון של פתיחות לגורמים נוספים. ביקשתי שיתקיים דיון על הנושא הזה מכיוון שתכנית לימודים שקוראת לעצמה פלורליסטית צריכה לא להיות רק חד צדדית אלא עם מטריה רחבה.

העלנו שאלות במיוחד לאור העובדה שבשבוע האחרון התפרסם שהמפמ"ר אומר שהוא מעוניין לפתח את התכנית הזאת כדי למנוע כניסה של השפעה אורתודוקסית. נאמרו פה כל מיני הצהרות ואני מקווה שזאת אכן המציאות מכיוון שרוב ילדי בתי הספר הממלכתיים, בניגוד למה שאוהבים לומר הם לא חילונים אלא מסרותיים, ועבורם יהדות כוללת את יהדות ספרד כוללת את מה שהם בבית הכנסת עם אבא שלהם בשבת".