אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושליםצילום: אודי ציטיאט, מנהלת הליגה

"לא מפקירים משפחה מאחור", כך כתבו בהודעתם אוהדי הפועל ירושלים, חברי ארגון "הבריגדה מלחה" בדף הפייסבוק שלהם.

יממה אחרי אירוע האלימות החמור במהלכו הוכו והוצאו בכוח מאולם הכדורסל שבוולנסיה על ידי כוחות שיטור ספרדיים, פורשים חברי ארגון האוהדים את מה שקרה וטוענים בתוקף - האשמים המרכזיים אלו דווקא ראשי קבוצתם שלהם.

"תנו לנו לספר לכם מה באמת קרה בספרד", כתבו אלה בדף הפייסבוק שלהם. "מהרגע שעלינו לחצי הגמר הודענו להנהלה על כוונותינו להגיע לחצי הגמר ובגלל ניסיון העבר ביקשנו יציע משלנו על מנת שיתאפשר לנו לעודד את הקבוצה וליצור גוש עידוד נורמלי".

"ביום שני האחרון הגיעו 200 חברי ארגון לברצלונה להתארגן למשחק ולתמוך בקבוצה אליהם הצטרפו ביום שלישי עוד כ-30 אוהדים. כשהגענו לאולם נודע לנו שמנכ"ל הקבוצה (גיא הראל, נ"ו) ביקש רק 155 כרטיסים ולא דאג ליידע את הקבוצה המקומית והרשויות לכמות האוהדים שיגיעו ולאופן שבו אנחנו מעודדים את הקבוצה".

"ביום המשחק כשהאולם 'סולד אאוט' ביקשה ההנהלה את הכמות הנוספת של הכרטיסים, מאחר הגעת כמות גדולה של אוהדים, אותם קיבלנו במקומות לא מסומנים.
אחרי הכניסה לאולם המשטרה ביקשו מאיתנו להצטופף באותם 15 המקומות 50 אנשים - בישיבה ובקצה האולם בשורה האחרונה בלבד! יש לציין שבכל אותה עת לא נעשה דבר על ידי גורמים מהקבוצה על מנת לכפר על הטעויות שעשו או למנוע את מה שברור היה שהולך לקרות".

"במהלך הצגת השחקנים כשהתחלנו לעודד את הקבוצה וכשהאורות כבו נכנסו 25 שוטרים עם אלות ביד וטירוף בעיניים והתחילו להכות את האוהדים. כן גם ילדים, אנשים מבוגרים ונשים שהיו ביציע. בלי סיבה!
הוציאו את כולנו מהאולם והחזיקו אותנו קרוב לשעתיים דחוקים לפינה בלי אפשרות לקבל טיפול רפואי בעודם מכים אוהדים וצועקים עליהם בספרדית".

אם לא מספיק אוזלת ידה של ההנהלה של נערכה כיאות למשחק ולעידוד האוהדים הירושלמים, אזי אלה, כך טוענים בארגון האוהדים, לא נקפו יד כל העת.
"עד לשלב הזה אף גורם מהקבוצה לא הזיז אצבע כדי לעזור ל500 האוהדים שמלווים אותם עד לספרד שהוציאו אלפי שקלים כדי לעודד את הקבוצה! בשלב הזה נשלח נציג זוטר מהקבוצה שעמד שם חסר כל מעש בלי שום יכולת להועיל. השוטרים החרימו שלטים לארגון ואחרי הפשטות וחיפושים שחררו אותנו הביתה".

"ההנהלה שלחה אותנו בבושת פנים עוד יותר גדולה כשאף אחד מראשי ובעלי הקבוצה לא טורח לא להראות את פניו לא לעזור לאוהדים הפצועים ולא אפילו לדבר איתנו אחרי המשחק ועד לשעה זאת אף לא הביעו התעניינות במה שקרה אתמול".

עוד תוקפים חברי הארגון את הנהלת קבוצתם כי "הטענות של הקבוצה שהם "מימנו" את הטיול שקריות". לדבריהם, "הארגון נעזר בתרומה פעוטה שלא מכסה רבע מכרטיס הטיסה ובנוסף חלק מהתרומה נאספה על ידי השחקנים הישראלים שנאלצו להוציא כסף ממשכורתם האישית כדי לעזור לחיילים וסטודנטים מהארגון".

"אז במקום לרוץ ולספר שקרים אולי תרימו טלפון לראות מה קורה עם 50 האוהדים שטסו לספרד כדי לקבל מכות משוטרים אנטישמיים ולחזור לישראל? במקום לרדוף ספינים ולהגיד שמימנתם אותנו ולהפיץ שקרים אולי תנסו לדאוג לאוהדים הפצועים לקבל טיפול רפואי? אנחנו מתביישים בכם שאתם המנכ"לים המנהלים והבעלים של הקבוצה שלנו. ירקתם לנו בפרצוף. אתם לא הפועל! הפועל זאת משפחה, לא מפקירים משפחה מאחור".