הרבנית ד"ר מיכל טיקוצ'ינסקי
הרבנית ד"ר מיכל טיקוצ'ינסקיצילום: אלנתן גוטווירט

דמות ספרותית שהיא בשבילך מקור השראה:

"חציו עבד וחציו בן חורין". זה אולי יישמע מגוחך, אבל את עבודת הדוקטורט שלי כתבתי על ה'מנחת חינוך' וזו דמות מרכזית בספר. פרט ליסודות הלמדניים שבה, היא דמות מרתקת לא פחות מבת הים הקטנה או כל הדמויות שזהותן מפוצלת ולא ברורה.

דמות נשית מהמקורות שמהווה בשבילך מודל לחיקוי:

רחל אמנו, ובמיוחד מעשה מסירת הסימנים המופיע במדרש: להשתדל לעשות בלי לעשות עניין, לפרגן ולאפשר.

סרט מומלץ:

'האיש שידע אינסוף'. סרט מרתק שמתאר מהפכה אפשרית בעולם האקדמי בתפיסת משמעות המילה הוכחה, אך עוסק גם במתחים שבין בית ומשפחה לתיקון העולם וגם מעלה מחשבות על היחס בין נבואה לפלפול ולידע.

אדם שהיית רוצה לשבת איתו בפאנל חינוכי:

אבא שלי - שלום כהנא ז"ל, שהיה מנהל, מחנך ומורה, שהשקפתו בענייני חינוך אתגרה את השיח החינוכי, ושזכה להעמיד דורות של תלמידים שהולכים לאורו. הייתי מצרפת גם את אמי תבדל"א שבצד הקריירה האקדמית גידלה משפחה גדולה מאוד בדרך התורה.

קבוצת ווטסאפ מעניינת שאת חברה בה:

פתחנו השנה תוכנית לכתיבה הלכתית של נשים בקמפוס היכל שלמה של מכללת הרצוג. פרט לדיונים בלבטים סביב הכתיבה, והסיוע והתמיכה הניתנים בה, כל עמיתות התוכנית מקבלות שאלות הלכתיות ומתייעצות בקבוצה הזאת לגבי התשובה המתאימה. הדיונים הקצרים שמתפתחים שם מעניינים גם מבחינת התובנות האנושיות ודרך המחשבה.

מה מצחיק אותך:

חיקויים. היכולת לתפוס נקודות סמויות מן העין ולהצביע על מה שעובר דרך התת-מודע.

הבילוי המועדף עלייך:

אני מנחשת שלא יהיה לגיטימי לומר שלימוד תורה הוא הבילוי המועדף עליי, על אף שכל דבר אחר יישמע באוזני בני משפחתי מזויף. אפשר לומר שאני נהנית מצפייה בסרטים איכותיים. בפועל, זה מתרחש מעט מאוד פעמים.