רצים יחד, למען יחד
רצים יחד, למען יחדצילום: יחד

בישראל חיים עשרות אלפי עולים מארה"ב ומשאר מדינות בעולם דוברות אנגלית. ילדים בעלי מוגבלויות ממשפחות אלו מתקשים מאד למצוא את מקומם במסגרות הרגילות בשל מגבלת השפה שמקשה שבעתיים על בעלי מוגבלויות.

ארגון 'יחד' – OU ישראל, הינו הארגון היחיד בישראל המספק מענה לצרכים של אותם עולים ובני עולים בעלי מוגבלויות, תוך שילובם בכלל החברה. במסגרת מרתון ירושלים, התגייסו כ-600 רצים, ביניהם כ-80 רצים שבאו במיוחד מארה"ב כדי לתמוך בילדי 'יחד'.

כל משתתף גייס סכומי כסף בכוחות עצמו, ויחד גייסו כלל הרצים סכום שיא של למעלה מחצי מליון דולרים.

בנוסף, כ-40 חניכים משתתפים בעצמם במירוץ במקצה של כ-800 מטר, בהזנקתו של כוכב ה-NBA אמארה סטודמאייר שעבר לאחרונה לארץ מטעמי יהדות וציונות והגיע כדי לתמוך בילדי 'יחד' ולהזניק את המירוץ. גם החזן הצבאי הראשי שי אברמסון הצטרף למשימה ורץ עבור הילדים כחצי מרתון.

מנכ"ל OU ישראל אבי ברמן אמר כי "ארגון OU נטל על עצמו משימות חברתיות רבות, שבראשן סיוע לנוער מוחלש בכל רחבי הארץ, וכן סיוע לעולים מארה"ב ובתוכם בעלי מוגבלויות דוברי אנגלית, עולים ובני עולים שאין להם שום מסגרת תומכת שמתאימה להם בשפה אותה הם דוברים".

"הייחודיות שלנו, היא רעיון השילוב", אומר מנהל 'יחד – OU ישראל' יואל סטרמן. "כל פעילות של 'יחד' נעשית ביחד עם מתנדבים מכלל החברה, במטרה לתת להם כלים לחיים נורמליים ובריאים ככל שניתן".