אוהדי הפועל תל אביב (ארכיון)
אוהדי הפועל תל אביב (ארכיון)צילום: פלאש 90

משחקי הפלייאוף בליגת העל בכדורגל נפתחו הערב (מוצאי שבת) עם היסטוריה לא קטנה, כשהפועל תל אביב ועירוני קריית שמונה נפגשו למשחק שפתח את הפלייאוף התחתון.

האדומים שמוקמו לפני המשחק במקום האחרון בטבלה היו חייבים להשיג 3 נקודות יקרות בכדי לעלות לראשונה מאז נכנסו להליכי פירוק, אל מעל הקו האדום, ובתום דרמה גדולה גם הצליחו לעשות זאת כשהפכו פיגור לניצחון - אבל ניצחון של אשקלון החזיר אותה במהרה למקום ממנו באה.

התל אביבים שלא ניצחו את קריית שמונה בכל ששת הביקורים האחרונים שלהם במגרש הצפוני, מאז 2013, עשו זאת עם המון אופי והנחילו לראשונה בהיסטוריה לצפוניים הפסד רביעי ביתי ברציפות.

למעשה, האדומים מת"א נקמו בצפוניים כשהיו ליחידים שניצחו אותם בשמונת משחקי החוץ האחרונים שלהם, כשהפכו פיגור לניצחון 1:2, הפעם היה זה תורם של התל אביבים לבצע את המהפך להשגת מלוא הנקודות.

התל אביבים היו טובים הרבה יותר מהקבוצה הצפונית, שעלתה ליתרון מהיר ומקרי כבר בדקה ה-5 משער של עדן שמיר. מוטי ברשצקי הצעיר שהגיע מהפועל רמת גן איזן בדקה ה-27 ושתי הקבוצות ירדו להפסקת המחצית בשיוויון 1:1.

שוב הצפוניים הם אלה שעלו ראשונים על לוח התוצאות, כשיוגב הזוהרוי כבש בדקה ה-65, אבל שוב ברשצקי היה שם בשביל לאזן כעבור 11 דקות, בדקה ה-76. ג'ון צ'יבויקה שנקטל לא פעם עלה מהספסל בכדי לכבוש בדקה ה-85 ולהביא לתל אביבים את הניצחון המיוחל כל כך.

האדומים משפרים את מאזנם בטבלת הליגה עם 20 הנקודות, אבל לא מצליחים לעלות לראשונה מאז הופחתו ממאזנם 9 נקודות בשל הליכי הפירוק, אל מעל הקו האדום בשל ניצחון של אשקלון במשחק המקביל. התל אביבים ירדו אל ליגת המשנה בקרוב?