איילת נחמיאס ורבין
איילת נחמיאס ורביןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

“כאישה אל אישה אני בטוחה שאין אנו יכולות לעבור לסדר היום ולתת לדברים להימשך", כך כתבה היום (ראשון) ח"כ איילת נחמיאס-ורבין מ'המחנה הציוני', במכתב לשרת התרבות והספורט מירי רגב.

במכתבה מתכוונת ח"כ ורבין לשירי האונס של אוהדי מכבי ת"א, שזה זמן רב קוראים "לאנוס את אוהדות היריבה הפועל ת"א".

יש לציין כי שיר האוהדים הצהובים כבר הוביל את קבוצתם לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, אך אלה יצאו משם עם עונש קל, כשגם באירופה נענשו הצהובים בגלל השיר המחליא, כשאוהדיהם שרו אותו במשחקם מול דאנדוק האירית במסגרת הליגה האירופית העונה.

לדברי ח"כ ורבין, "צריך להוקיע ולהעלים מהיציעים את השיר של אוהדי מכבי תל אביב שנושא את הכותרת “שיר האונס”. זהו שיר מתועב ומסוכן", כתבה.

"כאשר עולם הכדורגל הישראלי נמצא כבר שנים במגמת עלייה מדאיגה של אלימות מילולית ושירי שואה וקריאות גזעניות הפכו לנוף מוכר במגרשי הכדורגל בארץ, הצורך למגר את התופעה הוא דחוף והכרחי".

לדברי ח"כ ורבין, אחרי שירי הגזענות כלפי הערבים שמטופלים ביד קשה הן על ידי מועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים והן על ידי ההתאחדות לכדורגל, כעת צריכים ראשי הספורט לטפל בחומרה כנגד אוהדי הצהובים מת"א, כשאלה שרים שירים המהווים התדרדרות של ממש.

“המילים ‘ניקח לכם את הבנות שאוהבות להשתולל, כשנאנוס אותן נצעק היום המוות הפועל’ אינן משתמעות לשתי פנים והן חמורות ומטרידות מאוד", כתבה ח"כ ורבין לשרת התרבות והספורט רגב, "קריאות מסוג אלו מקבלות משנה תוקף חמור בהרבה כאשר מדובר באחד ממועדוני הכדורגל המובילים בישראל, מועדון הסוחף אחריו אלפי אוהדים למשחקים השונים, ביניהם ילדים ונשים. מועדון זה חייב להבין את גודל האחריות שלו ואת פוטנציאל הנזק הטמון במסרים מסוג אלו".

“כאישה אל אישה אני בטוחה שאין אנו יכולות לעבור לסדר היום ולתת לדברים להימשך. כל אדם שהיה משמיע קריאות לאונס נשים במרחב הציבורי היה נעצר מיד והיה צריך להסביר את פשר דבריו לגורמי האכיפה. עלינו להאיר בזרקור בוהק נגעים מסוג אלה ולפעול בעצמה על מנת למגר את התופעה ממגרשי הכדורגל" כתבה ח"כ נחמיאס-ורבין.

האם אחרי הטיפול באוהדי בית"ר, כעת יתפנו בהתאחדות לכדורגל לטפל גם באוהדי הצהובים מת"א? כנראה שלא.