נתניהו עם השליח ג'ייסון גרינבלט
נתניהו עם השליח ג'ייסון גרינבלטצילום: לע"מ

עו"ד אליקים העצני אומר היום (שני) בראיון לערוץ 7 כי הוא מאמין שראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין להדוף את הלחצים האמריקניים החדשים בנוגע להתיישבות על ידי הקדמת הבחירות.

"כל הסימנים מצביעים על כך, כמו ביטול הביקור בארה"ב וההשתתפות בועידת אייפא"ק ובכך להימנע מפגישה עם הנשיא טרמאפ. ראינו שהפגישות הארוכות עם ג'ייסון גרינבלט ככל הנראה נתקעו. עובדה שהוא שלח את ראש הלשכה שלו לארה"ב".

לדבריו, אם אכן ממשל טראמפ מציב הגבלות חדשות, יש צורך בשינוי טקטי. "אם אכן טראמפ רוצה הקפאת בנייה ואפילו לא נותן לנתניהו להקים יישוב חדש לעמונה, אז יש רק דרך אחת והיא להתפזר וללכת לבחירות. שנתניהו יאמר לטרמאפ שאם הם מכריחים אותו להקפיא בנייה הממשלה נופלת ולא יהיה על מי ללחוץ חצי שנה מעכשיו. אחר כך תקום ממשלה יותר ימנית, כי העם שלנו לא אוהב לחץ. אנחנו לא רפובליקת בננות".

העצני סבור שממשלות שלא הוציאו את ימיהן, אינן בהכרח פתרון גרוע, "כל פעם שיהיה לחץ אמריקני נלך לבחירות. לדעתי הגיע הזמן שנתניהו ישנה את הטקטיקה מול ארה"ב, ובמקום להיות החזק שנדרש כל הזמן לעשות ויתורים, יהיה בעמדת המסכן כמו הפלסטינים".

"הוא יוכל לומר לאמריקנים שהוא חלש בנושא ארץ ישראל וירושלים. זה מהפך פסיכולוגי שאולי יעצור את הלחצים. עדיף להיות מסכן ולזכות בקבלת פנים קרירה בבית הלבן, מאשר לקבל חיבוקים ונשיקות אבל גם דרישות ולחצים", מסכם עו"ד העצני.