יהודה משי זהב ואלי בין, לאחר הסיכום
יהודה משי זהב ואלי בין, לאחר הסיכוםצילום: דוברות מד"א

מגן דוד אדום ומתנדבי ארגון זק״א משלבים ידיים ומרחיבים את שיתוף הפעולה המבצעי ביניהם.

מתנדבי זק״א שעברו את ההכשרה הנדרשת יורידו את האפליקציה של מד״א, יצטרפו לאלפי כונני התגובה המיידית הפועלים בשיתוף עם מד"א ויוזנקו לאירועי הצלת חיים ברחבי הארץ.

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א אמר לאחר הסיכום, "אני מברך על ההחלטה לשיתוף פעולה עם מד״א ובטוח שהתוצאות יהיו מרחיקות לכת ומצילות חיים לכלל הציבור הישראלי".

אלי בין, מנכ"ל מד"א הוסיף כי "לעבודה כתף אל כתף ולשיתוף הפעולה המבצעי עם זק"א שעוסקים בחסד של אמת ישנה חשיבות גדולה שתתרום להצלת חיים".

מוקדם יותר היום (שני) התקיים דיון טעון בוועדת הבריאות של הכנסת, בנושא הסכסוך בין מגן דוד אדום לאיחוד הצלה. הדיון נערך ביוזמת חברי הכנסת נחמן שי, ג'מאל זחאלקה, אורי מקלב וטלי פלוסקוב.

במהלך הדיון פרש המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, מזכרי הבנות בין שני הגופים שיזם משרד הבריאות, לפיהם אמור להתקיים מוקד אחד שתפקידו להפעיל כוננים משני הארגונים, בפיקוח משרד הבריאות.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, טען בדיון "אסור שמידע המגיע למד"א ידלוף לגורמים אחרים. יש חיסיון. כשם שכוננים מזק"א ומעשרות ארגונים אחרים מתעדכנים על ידינו באמצעות אפליקציה סלולרית שמד"א מרכזת, כך גם על מתנדבי איחוד הצלה לפעול באמצעות האפליקציה".

לדבריו, "יש פה תכנית אסטרטגית שבנתה איחוד הצלה כדי לחסל את מד"א ולפגוע בתורמים שלה. מד"א זו לא כנופיה, אנחנו פועלים על פי הנחיית רשויות המדינה".

מנכ"ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים, הגיב לטענותיו של בין, "לא ייתכן שיימנע מרופא או מפרמדיק להציל חיים, רק בגלל שאלי בין וחבורתו לא מאפשרים לו לעשות את זה. עניין האפליקציה הוא אחיזת עיניים. היא לא עובדת והמידע מועבר בה באופן חלקי בלבד. מצאנו מענה לכל בעיות אבטחת המידע, משרד הבריאות אישר את הנהלים שלנו".

נשיא איחוד הצלה, אלי ביר, הוסיף וטען, "האפליקציה היא דרך לחסל אותנו ולקחת מאיתנו את רשימת המתנדבים".