שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטליצילום: אקסטרה קידום אתרים

ככל שרשת האינטרנט מתפתחת ונוצרים עוד ועוד ערוצי שיווק, כך גם קשה לבעלי אתרים ומפרסמים לדעת מאיפה כדאי להם להתחיל.

כל אחד מבטיח לנו שצורת השיווק שבה הוא מתמחה היא הטובה והאפקטיבית ביותר, ואנחנו עומדים חסרי אונים בין כל האפשרויות השונות. הדברים מסתבכים עוד יותר אם לוקחים בחשבון שכל שיטת שיווק דורשת אסטרטגיה שונה וניהול תקציב באופן עצמאי בנפרד משיטות השיווק האחרות.

סדר הפעולות הנכון צריך להתבסס על בחירת הערוץ המתאים ביותר ברגע הנוכחי בהתאם לתקציב השיווק הקיים. בשלב הראשון מאוד לא מומלץ להריץ מספר שיטות שיווק במקביל על מנת לא לזלול את תקציב השיווק ולצאת קירחים מכל הצדדים. במקום זאת, יש לבחור בערוץ אחד מרכזי, לבצע בו ניסוי בסכום מסוים ולראות מהו ההחזר על ההשקעה, כלומר, כמה השקענו לעומת כמה הרווחנו במכירות או חשיפה. רק לאחר שיש לנו נתונים על ההחזר על ההשקעה, נוכל להחליט אם להגדיל את התקציב או לנסות ערוץ נוסף.

חברת אקסטרה קידום אתרים ריכזה עבורכם את סדר הפעולות הכללי המומלץ עם ציון היתרונות והחסרונות של כל ערוץ שיווקי, כך שתוכלו לבנות את המודל המתאים ביותר עבורכם.

קידום אתרים אורגני :
סדר עדיפות : גבוה

מתאים ל – כל עסק שיש לו אתר אינטרנט

תקציב : תלוי בגודל האתר ובתחרות על מילות המפתח אותם מעוניינים לקדם בגוגל.

קידום אתרים בגוגל מתרכז בדירוג אתר האינטרנט למקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל במטרה שמי שמחפש מילת מפתח מסוימת, יגיע לאתר העסק וירכוש ממנו שירותים או מוצרים. לכן, רוב רובם של העסקים לא יכולים לאפשר לעצמם לוותר על קידום אתרים וזהו אחד מערוצי השיווק הבסיסיים ביותר. בדרך כלל מחליטים על תקציב ידוע מראש ביחד עם חברת הקידום בהתאם למטרות אליהן רוצים להגיע, אך חשוב לדעת שמתחילים לראות תוצאות רק לאחר כמה חודשיים וזוהי השקעה לטווח ארוך.

קמפיין ממומן בגוגל :
סדר עדיפות : גבוה

מתאים ל – בעלי אתרים שרוצים לקבל חשיפה נוספת בגוגל וחברות פרסום שמריצות קמפיינים ממוקדים לזמן קצר

תקציב : תלוי באורך הקמפיין וברמת התחרות על מילות המפתח ובמטרות הקמפיין

קמפיין ממומן בגוגל מתמקד בהצגת מודעות בולטות לגולשים שנמצאות מעל או לצד תוצאות החיפוש הרגילות (ראו סעיף קודם) ובהצגת באנרים באתרים הקרובים לתחום העיסוק של המפרסם. לכן הן יכולות להגדיל את החשיפה של קמפיינים או אתרי אינטרנט בגוגל. יתרון משמעותי של קמפיין ממומן הוא שמתחילים לראות תוצאות כבר לאחר זמן קצר ואין צורך לחכות כמו בקידום אתרים קלאסי. כאמור, התקציב לקמפיין נגזר מהתחרות בין המפרסמים השונים וכמה זמן רוצים להשאיר את הקמפיין באוויר. אמנם יש תקציב מינימלי מסוים שבלעדיו אי אפשר להתחיל לעבוד, אבל אין בעיה להגדיל אותו בהדרגה.

עמוד פייסבוק מקצועי ופעיל
סדר עדיפות : גבוהה – בינוני

מתאים ל – כל עסק שרוצה לקבל חשיפה נוספת דרך רשתות חברתיות (ומי לא רוצה?)

תקציב : תלוי בתדירות העדכון ובשאלה אם שוכרים חברת פרסום חיצונית

ניהול עמוד פייסבוק הוא בגדר חובה לכל העסקים, אך במיוחד למי שמתבסס על שיווק מפה לאוזן ופנייה ממוקדת לגולשים בחתך מסוים כמו למשל בני נוער וצעירים שמבלים את רוב זמנם ברשתות חברתיות. העמוד מאפשר לצבור קהל גולשים נאמן שייחשף לפרסומים ממוקדים ויזדהה עם המותג כך שירצה לרכוש ממנו או לקבל שירותים שונים. עמוד פייסבוק מקצועי צריך להיות מעוצב נכון עם תמונת כותרת מושכת ולהתעדכן באופן שוטף עם מדיה עשירה כמו למשל תמונות וקטעי וידאו. חשוב גם שהגולשים יקבלו ערך נוסף כמו לדוגמה קופונים ומבצעים מיוחדים.

בעיקרון, כל מי שיש לו קצת זמן פנוי יכול לנהל עמוד פייסבוק בהצלחה, אך חברות גדולות שמנהלות מספר מותגים במקביל, בדרך כלל יצטרכו לפנות לחברת פרסום שתרכז עבורן את הפעילות במדיה החברתית.

פרסום ממומן בפייסבוק
סדר עדיפות : גבוה - בינוני

מתאים ל – עסקים המעוניינים בחשיפה נוספת או שלא מקבלים מספיק חשיפה דרך פרסום אורגני בפייסבוק לעמודים העסקיים או לאתר האינטרנט.

תקציב – נמוך יחסית, תלוי במיקוד של הקמפיין

קמפיין ממומן בפייסבוק מאפשר ליצור מודעות שיופיעו בתוך הפיד של המשתמש ויכוונו ספציפית לקהל היעד הכי מתאים. למשל, ניתן למקד קורס בשיווק באינטרנט למי שמתעניין בטכנולוגיה, נמצא בחתך גילאים מסוים וחברים שלו אהבו את המודעה. כרגע התקציב של פרסום ממומן בפייסבוק הוא נמוך יחסית מכיוון שהתחרות על המודעות היא נמוכה לעומת קמפיין ממומן בגוגל, וזה דבר שחשוב לנצל. כמו כן, העלאת קמפיין היא פשוטה יחסית ולא דורשת ידע טכני מורכב במיוחד או מעקב צמוד אחרי הקמפיין.

שיווק באמצעות ווידאו
סדר עדיפות : גבוה - בינוני

מתאים ל – עסקים שיש להם פן ויזואלי מובהק

תקציב : בינוני - גבוה

קטעי וידאו נעשים יותר ויותר פופולאריים ברשת ויש להם פוטנציאל ויראלי מאוד גבוה. אם העסק שלכם הוא בעל פן ויזואלי כמו למשל עסק לעיצוב גרפי, עסק לעיצוב גינות, אדריכלות, נדל"ן וכו' , תוכלו להעשיר את חווית הגלישה באתר שלכם ואף להפיץ את הווידאו דרך YouTube ורשתות חברתיות. יש לדעת שהתקציב להפקת וידאו יכול להיות גבוה למדי אם רוצים שהתוצאה תהיה מקצועית, וזה דבר שחשוב לקחת בחשבון.

בניית מועדון לקוחות
סדר עדיפות : בינוני

מתאים ל – עסקים שעוסקים במכירת מוצרים דרך הרשת, מסעדות, מלונות וכו'

תקציב : נמוך

בניית מועדון לקוחות נאמן דרך אתרי אינטרנט היא פעולה פשוטה יחסית, אך אפקטיבית ביותר. את הרישום למועדון ניתן למקם בעמודי רכישה, בעמודי רישום או אפילו במקום בולט כחלק מהתבנית של האתר. חשוב מאוד שהגולש יידע מה הוא מקבל מן המועדון (הנחה, הפתעה ביום ההולדת, צבירת נקודות) ועלינו להבטיח לו שהפרטים שלו יישארו חסויים ולא יעברו לשום גורם צד שלישי.

ניוזלטר
סדר עדיפות: בינוני

מתאים ל : כל מי שיש לו אתר אינטרנט

תקציב : נמוך – בינוני

ניוזלטר מאפשר לשלוח מסרים שיווקים ממוקדים דרך הדואר האלקטרוני וכך למשוך את תשומת ליבו של הגולש בצורה טובה יותר מאשר כל דרך שיווקית אחרת (יחד עם זאת, חשוב לבצע את השלבים הקודמים כדי שהניוזלטר יהיה אפקטיבי). יש לעבוד עם תוכנת או שירות ניוזלטר מתקדמים בעזרתם אפשר לפלח את הקבוצות השונות ולשלוח לכל אחת מהן דואר המתאים להן בפורמט מתקדם (אשר נראה כמו אתר אינטרנט רגיל). השירותים המתקדמים מאפשרים גם לקבל נתונים סטטיסטים כמו מספר הגולשים שפתחו את ההודעה ואפילו מספר הגולשים שלחצו על הקישור שבתוכה.

שיווק באמצעות אפליקציות
סדר עדיפות : בינוני

מתאים ל – אתרי תוכן, עסקים שמוכרים מוצרים או שירותים רבים מאוד ומפולחים (לדוגמה, חברות נופש)

תקציב : גבוה

בניית אפליקציות מתאימה לאתרי תוכן גדולים או אתרים עסקיים מורכבים שרוצים להציג את התוכן שלהם בצורה ידידותית ונוחה לקריאה בטלפונים סלולאריים. האפליקציה נמצאת לרוב על אחד ממסכי הבית של המשתמש ולכן היא זוכה לחשיפה גדולה יותר מאשר אתר שהמשתמש צריך לגשת אליו במיוחד. עם זאת, יש לדעת שבניית אפליקציה יכולה לקחת זמן והעלות שלה לא נמוכה בכלל (אפילו אפליקציה פשוטה שבסך הכול מציגה מידע מהאתר יכולה לעלות עשרות אלפי שקלים).

כמובן שקיימות עוד שיטות שיווק רבות באינטרנט כאשר לכל קמפיין או פרויקט מאפיינים ומטרות משל עצמו ובהתאם לזאת התאמת פרופיל השיווק הדיגיטלי המומלץ ביותר.

חברת אקסטרה מתמחה בשיווק דיגיטלי ותדע לבנות עבור המותג שלך פרופיל שיווקי מנצח.
מוזמנים ליצור קשר עם יועצי השיווק שלנו
לחצו לפרטים

לאתר החברה