זירת פיגוע באיסטנבול
זירת פיגוע באיסטנבולצילום: רויטרס

ישראלים שנפצעו או נרצחו בפיגועי טרור בחו"ל יוכרו כנפגעי פעולות איבה, גם אם האירוע לא כוון למטרות ישראליות או יהודיות, כך אישה הערב (שלישי) מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית.

הצעת החוק של ח"כ חיים ילין (יש עתיד) ויו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד) אושרה פה אחד עם 35 חברי כנסת תומכים וללא כל מתנגדים.

לאור הסכמת משרד האוצר ובאופן נדיר בחקיקה, הוחלט כי הצעת החוק תחול רטרואקטיבית למשך 5 שנים אחורה ותכיר בנפגעי פיגועים שאירעו החל מה-1.4.2012.

לאור זאת ניתן יהיה להגיש בקשות להכרה החל מה-1 באפריל. בבקשות שיאושרו, ההכרה תתבצע מרגע האישור וכך התשלומים והסיוע הנלווה.

לדברי ח"כ ילין: "בזמן שהטרור העולמי מתעצם, עלינו כנבחרי ציבור לוודא כי אף אחד מאזרחינו לא ייזנח בשל בירוקרטיה או חוק מיושן. בהליך חקיקה מבורך שאיחד את הקואליציה והאופוזיציה, הצלחנו לתקן את העיוות הקיים ובזכותו ישראלים שנפגעו במתקפות רצחניות בחו"ל ומשפחות שכולות, יזכו להכרה מהמדינה ולסיוע פסיכולוגי מתאים לאור הטראומה שעברו".

"טרור הוא טרור הוא טרור, ואין שוני בין מרצחים בברלין, באיסטנבול או בתל אביב ועלינו כמדינת רווית טרור לסייע לאזרחינו ככל הניתן וללא חסמים", הוסיף ילין.