מנחם אליעזר מוזס
מנחם אליעזר מוזסצילום: פלאש 90

במהלך דיון במליאת הכנסת טען יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס כי כל הפתרונות המוצעים למצוקת הדיור במגזר החרדי עוסקים בתכניות לטווח ארוך ואינם רלוונטיים למצוקה ההולכת ומתעצמת מידי שנה.

לדבריו, הפיתרון היחיד שיעניק הקלה למצוקה הקיימת היא מענקי מקום לדירות יד שניה בפריפריה. "למרות שישנם בצנרת פתרונות לבינוי אלפי יחידות דיור, בשלב הביניים, המיידי, אין שום מענה והפתרון הנדרש הוא לחזור להסדר שהיה נהוג לפני שנים רבות – מענקי מקום לרוכשי דירות – כולל דירות יד שניה - בפריפריה".

"נושא הדיור הוא בנפשי", אמר מוזס. "מיד עם התמנותי לח"כ, לפני 8 שנים, הקמתי את שדולת הדיור. ואני אומר לכם, הפתרון האמתי והמיידי הוא אישור מענקים והלוואות למחוסרי דיור הרוכשים דירות יד שניה. אם זה יקרה, הזוג הצעיר שירכוש דירה בפריפריה, לא יצטרך להמתין 5 שנים לבנייתה, יחסוך את ההוצאות האדירות בגין שכר דירה, והכי חשוב – הוא ייצא מרשימת הממתינים למחיר למשתכן. הרי אין זה סוד כי רק 1 מתוך 147 נרשמים זוכה בדירה במחיר למשתכן".

מוזס הבהיר בסיום דבריו, "אני אשוב ואדרוש זאת בכל הזדמנות: רק מענקים, והלוואות מקום מסובסדות כפי שהיה בעבר, יביאו לפתרון ממשי למצוקת הדיור לזוגות צעירים ולמחוסרי דיור".