מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: מירי צחי

בעקבות התפטרותו של ח"כ באסל גטאס, יגיש ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) הצעת חוק המבקשת לשלול את משכורתם ותנאי פרישתם של נבחרי ציבור שהואשמו בעבירות הנוגעות לביטחון המדינה.

החוק במתכונתו הנוכחי שנחקק בשנת 2011, ביקש למנוע מחבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה לקבל תנאי פרישה מהכנסת בגין מעבר עבירות על בטחון המדינה שדינן מעל 10 שנים.

הצעת החוק החדשה מבקשת לשים סוף לפירצה הקיימת בחוק כך שנבחר ציבור שעבר כל עבירה שפוגעת בביטחון המדינה ישללו ממנו כל הזכויות לרבות מענק פרישה, פיצוי פיטורין, קרנות השתלמות, קרן פנסיה ועוד.

הצעת החוק החדשה מבקשת למנוע מצב בו נבחרי הציבור יהנו ממשכורת ומשאר תנאים פיננסים נלווים בעת הפסקת כהונתם בכנסת נגד כל נבחרי הציבור שעברו על עבירות הקשורות לביטחון המדינה.

מגיש הצעת החוק, ח"כ יוגב אמר כי "לא יעלה על הדעת שהציבור הישראלי ישלם מכיסו פנסיות לחברי כנסת שהואשמו בדין כסייעני טרור ופגעו בביטחון ישראל".

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג שהיה מעורב בגיבוש הצעת החוק אמר "מפלגת בל"ד הציגה לאורך השנים שושלת מפוארת של פגיעה בביטחון המדינה וכעת הגיע תורו של ח"כ באטס להיות נציגה התורן. הצעת החוק מבקשת לשלול את משכורתם ותנאי הפרישה של נבחרי ציבור הפועלים נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה. מציאות בה נבחרי ציבור יעברו על עבירות המסכנות את ביטחון המדינה מחד, וימשיכו ליהנות מחשבונו של משלם המיסים מאידך, אינה יכולה להימשך עוד".

"יש לזכור כי מצופה מכלל חברי הכנסת, בלי הבדל דת ומין, לשמור על החוק ולא לפעול כגיס חמישי מבפנים. על נבחר ציבור לחשוב פעמים לפני שהוא בוחר לסכן את ביטחון החברה הישראלית. מדובר בצעד נוסף במאמצנו להפסיק את תופעת 'מדינה מממנת עוכריה'", הוסיף.